plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۱۶۵۵
لیگ قهرمانان اروپا

لیورپول برد و بایرن مقابل سالزبورگ متوقف شد

دیدار حساس مرحله یک‌هشتم نهایی
لیورپول موفق شد دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینتر را با نتیجه 2-0 به سود خود به پایان برساند.و بایرن مونیخ برابر سالزبورگ به سختی به تساوی رسید.
لیورپول برد و بایرن مقابل سالزبورگ متوقف شد
به گزارش ایصال نیوز، در ادامه دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شامگاه چهارشنبه،دو بازی برگزار شد.

*اینتر 0-2 لیورپول؛ فرصت‌طلب مثل تیم کلوپ

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 22-2021 تیم‌های اینترمیلان ایتالیا و لیورپول انگلیس از ساعت 23:30 دیشب به مصاف هم رفتند؛ بر اساس قرعه کشی تیم اینتر میزبان بازی رفت در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا بود.

اینتر در دور گروهی با 10 امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه D بعد از رئال مادرید راهی این مرحله شد و لیورپول با 6 برد و 18 امتیاز با صدرنشینی گروه B که به گروه مرگ معروف بود به این مرحله رسید. هر دو تیم در لیگ‌های کشورشان رتبه دوم را در اختیار دارند اما فاصله اینتر با صدرنشین یک و تفاوت لیورپول با صدرنشین 9 امتیاز است.

بازی پر افت و خیز دو تیم تا پایان نیمه اول ادامه داشت ولی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا اینتر و لیورپول با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

لیورپول با یک تغییر کار خود در نیمه دوم را شروع کرد و فیرمینو جای ژوتا را گرفت. اولین خطر جدی نیمه دوم را در دقیقه 53 شاهد بودیم که ارسال تند و تیز پریشیچ از سمت چپ محوطه جریمه به مارتینز که در دهانه دروازه منتظر توپ بود نرسید.

دیاز، کیتا و هندرسون سه بازیکنی بودند که کلوپ به‌صورت هم‌زمان آنها را در سی دقیقه پایانی کار راهی میدان کرد تا موتور تهاجمی تیمش را دوباره به کار بیاندازد. یکی از بازیکنانی که طی این تغییرات از زمین خارج شد، مانه بود که دیاز جای او را گرفت.

ادین ژکو در دقیقه 60 با بکر تک به تک شد و دروازه لیورپول را باز کرد اما گل او به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

دیاز دقایقی پس از ورود به زمین در موقعیت تک به تک می رفت برای تیمش گلزنی کند اما ضربه او راهی کرنر شد.

اینزاگی در دقیقه 70 سانچز را جایگزین مارتینز کرد تا شاید این مهاجم باتجربه قفل دروازه میهمان را بشکند اما این اتفاق نه تنها رخ نداد، ولی 5 دقیقه بعد، روبرتو فیرمینو یکی از سه تعویضی کلوپ در نیم ساعت پایانی، سرانجام قفل دروازه‌ها را شکست؛ این گل در دقیقه 76 و با ضربه سر روبرتو فیرمینیو روی کرنر ارسالی رابرتسون ‌به ثمر رسید.

لیورپول بعد از گل اول به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 83 به گل دوم رسید. آرلوند با یک ارسال بلند از پشت محوطه جریمه، توپ را ارسال کرد؛ کوناته با یک پرش بلند با ضربه سر توپ را در داخل محوطه جریمه برای صلاح کاشت و این بازیکن با یک شلیک پای چپ زمینی که در میانه‌های راه به مدافع حریف هم برخورد کرد دروازه اینتر را برای بار دوم باز کرد.

لیورپول که در ایتالیا به مصاف اینتر رفت توانست با دو گل به پیروزی دست پیدا کند تا راه صعود خود را مهیا کند. فرمینو و محمد صلاح برای قرمز پوشان گلزنی کردند.

*سالزبورگ 1-1 بایرن؛ هفته ناامیدکننده باواریایی‌ها

 اما در دیگر بازی برگزار شده بایرن مونیخ به مصاف سالزبورگ رفت. بایرن تا دقیقه ۹۰ با یک گل عقب بود که در نهایت کومان گل تساوی را به ثمر رساند تا مانع شکست باواریایها شود.

شاگردان یولیان ناگلزمان که در دیدار ابتدایی هفته مقابل بوخوم شکست سختی را متحمل شدند، در دیدار امشب هم فاصله زیادی با باخت نداشتند اما گل دقیقه 90 کینگزلی کومان باعث شد تا در این دیدار به تساوی برسند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد شود، سپری شد. در دقیقه 10 بود که سرژ گنابری روی یک حرکت خوب، اولین موقعیت جدی بازی را ایجاد کرد اما ضربه او را دروازه‌بان سالزبورگ به‌خوبی دفع کرد.

یک دقیقه بعد مصدومیت نوآ اوکافور باعث شد تا سالزبورگ مجبور شود دست به یک تعویض زودهنگام بزند و چوکووبیکه آدامو به جای او وارد زمین شد.

تنها 10 دقیقه بعد این بازیکن تازه وارد تیم میزبان را پیش انداخت. روی یک حرکت از سمت راست بود که توپ با همکاری آدیمی و آرونسون به آدامو رسید و او هم با یک ضربه تماشایی دروازه اولریش را باز کرد.

فشار حملات بایرنی ها دقایق پایانی بیشتر و بیشتر شد تا اینکه در دقیقه 90، کومان سرانجام قفل دروازه سالزبورگ را باز کرد.روی ارسال بلند پاوارد از سمت راست بود که توپ با ضربه سر توماس مولر روی تیر دوم به کومان رسید و او هم با یک شوت محکم کار را تمام کرد.

در ثانیه های پایانی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما