plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۳۵۴۷
با حضور در جلسه شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی استان

رییس کل دادگستری اصفهان: دستگاه قضایی با التهاب آفرینی طرح ساماندهی یارانه ها برخورد جدی می‌کند

با کسانی که مردم را نگران می‌کنند و یا اخلال و نا آرامی ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد
رئیس کل دادگستری استان اصفهان به همه کسانی که مشغول شایعه پراکنی هستند هشدار داد و افزود: مراجعی که مسوولیت رصد فضای مجازی را دارند اعلام می کنیم که با جدیت و دقت تمام و به هنگام و با فوریت در سطوح مختلف، باید این رصد ادامه پیدا کند و با کسانی که مردم را نگران می‌کنند و یا اخلال و نا آرامی در اجرای این برنامه ها ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد.
رییس کل دادگستری اصفهان: دستگاه قضایی با التهاب آفرینی طرح ساماندهی یارانه ها برخورد جدی می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز پنجشنبه با حضور در یکصد و چهاردهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی اصفهان، افزود:دشمنان و شبکه های معاند در زمان حاضر شایعات بسیاری در فضای مجازی منتشر می‌کنند و به مردم القا می‌کنند که بهتر بود این یارانه ها همانند سابق به واسطه ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: عده ای در سال‌های متمادی از ساختار و نظام اقتصادی کشور منتفع شدند و از رانت، باند و دلال گری و واسطه گری سوء استفاده هایی کردند که بطور قطع این افراد با اجرای این طرح، دستشان قطع می‌شود و منافع آن بصورت مستقیم به مردم می رسد.

 رییس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: روز گذشته ازدحام و هجومی به بعضی از فروشگاهها در استان شده و مقرر شد که مسوولان هم تدابیر لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: مردم باید آرامش لازم را داشته باشند و با توجه به برنامه هایی که قرار است بصورت پلکانی انجام شود به شایعات شبکه های مجازی توجهی نداشته باشند.

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: اینگونه شایعات تا حدودی در بازار و قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و پیش بینی های لازم در این زمینه از قبل انجام شده بود.

وی به همه کسانی که مشغول شایعه پراکنی هستند هشدار داد و افزود: مراجعی که مسوولیت رصد فضای مجازی را دارند اعلام می کنیم که با جدیت و دقت تمام و به هنگام و با فوریت در سطوح مختلف، باید این رصد ادامه پیدا کند و با کسانی که مردم را نگران می‌کنند و یا اخلال و نا آرامی در اجرای این برنامه ها ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد.

 رییس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: دولت در حال اجرای اقدامات اقتصادی مهمی است که همه باید با همراهی، همکاری و سعه صدر در این راه دولت را کمک کنیم تا از این مرحله گذار عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان آمادگی کامل دارد و در اجرای این طرح در خدمت مسوولان و مردم است بیان کرد: مردم ایران در دوران و مراحل مختلف واکسینه شدند و توجه لازم را دارند اما باید توجه بیشتری به این قضیه داشته باشند و اطلاعات و اخبار خود را از مراجع و منابع صحیح و قانونی دریافت کنند و توجهی به شایعات نداشته باشند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: دستگاه قضایی استان مصمم است و در صورتیکه افرادی بخواهند بصورت عالمانه و عامدانه مسائل غیر واقعی را به نوعی تشویش در اذهان عمومی ایجاد می‌کنند و مردم را بیش از حد نگران کنند و موجب ازدهام و هجوم به فروشگاهها و گرانی بعضی از اقلام و کالاهای اساسی مردم شود، بطور قطع علاوه بر وظایف قانونی، برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم تا این مرحله را هم بسلامت پشت سر بگذاریم اضافه کرد:شبکه‌های معاند و مجموعه‌های دشمنان همانند گذشته در حال تبلیغ  هستند و اظهار نظر دشمنان ما، یکی از شاخصه‌ها و معیارهای کارهای صحیح ماست و در صورتیکه در مقابل ما موضع گرفتند و اظهار نگرانی کردند و ناراحت شدند باید بدانیم که کارمان صحیح است و آنها هیچ وقت خیر ما را نمی خواهند.  

 رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه این شبکه ها در حال تخریب‌ها و انتقادات زیادی هستند خاطرنشان کرد: دولت محترم عزم جدی برای حل مشکلات مردم دارد و ما هم بر اساس وظیفه قانونی و توصیه های رهبر معظم انقلاب مکلفیم از این تصمیمات دولت حمایت کنیم و امیدواریم که این مرحله را هم بسلامت گذر کنیم.

وی یادآور شد :توقع و انتظار ما این است که با ظرفیتی که امروز در استان وجود دارد و همه بخش ها از جمله اتاق اصناف، اتاق تعاون و همه دستگاههای مسوول باید همه امکانات، ظرفیت‌ها و نیروهای خود را برای اجرای طرح ساماندهی یارانه ها بسیج کنیم.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه طرح ساماندهی یارانه ها که در زمان حاضر در دست اجراست بعنوان دستور اول و اولویت اول کار همه مسوولان است خاطرنشان کرد: بطور قطع دستگاه قضایی با تمام توان و تمام ظرفیت خود در خدمت اجرای این طرح است و به دولت در این زمینه کمک می کند.

وی افزود: انتظار ما از متولیان امر از جهات مختلف بیشتر است و اتاق بازرگانی ظرفیت بالایی دارد که باید بصورت اختصاصی به این موضوع ورود پیدا کند و بررسی موضوع های دیگر را به جلسه های بعدی موکول کنند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دولت به صراحت اعلام کرده که اشراف کامل را بر این قضیه دارد و مدیریت لازم را بر کار دارد گفت: به رغم اینکه رییس جمهور و وزرا مصاحبه های مختلفی در مورد اجرای طرح ساماندهی یارانه انجام دادند و جلسه های کارشناسی و اقناع سازی بسیاری در این زمینه برگزار شده است  اما از روز گذشته عده ای از افرادی که بطور قطع اجرای اینگونه طرح ها و برنامه با منافع آنها تضاد و تقابل دارد و منافع  آنها ایجاد می کند و منافع آنها را به خطر می اندازد، شروع به فعالیت ها در حوزه  فضای مجازی و التهاب آفرینی کردند.

یکصدو چهاردهمین شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی امروز  با حضور استاندار، دادستان، رییس دادگستری، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، روسای بانک‌های استان، مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی در این اتاق بازگانی برگزار شد.

افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارد.ایرنا

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما