plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۳۱۳۲

کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد

مقام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان، با وجود ادامه داشتن مسابقات، قطعی شد.
کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد
به گزارش ایصال نیوز، تیم ملی کشتی آزاد ایران با صعود ۴ آزادکار به فینال و یک مسابقه رده‌بندی و با وجود ادامه داشتن مسابقات، بالاتر از هند به مقام نخست مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان رسید.

حضور چهار آزادکار در فینال پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا با رقابت نمایندگان ایرانی پیگیری شد و چهار آزادکار کشورمان جواز حضور در فینال را کسب کردند. پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا از روز گذشته در شهر اولان باتور پایتخت مغولستان آغاز شد و امروز (یکشنبه) با شناخت تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه) در شهر اولان‌باتور مغولستان در حال برگزاری است.

در وزن ۶۱ کیلوگرم داریوش حضرتقلی‌زاده از ایران در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ مقابل «این سانگ‌چویی» از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت.

وی در دور دوم به مصاف علی‌بیگ علی‌بیگوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین رفت و در حالی که ۱۱ بر ۴ از حریف عقب بود در نهایت با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ قهرمان آسیا را مغلوب کرد. حضرتقلی با این برد به جمع چهار نفر برتر رسید.

نماینده ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی اکبر قربان‌اف از قزاقستان رفت و موفق شد با شکست این کشتی‌گیر راهی فینال مسابقات این وزن شود.

آزادکار بجنوردی تیم ملی در دیدار فینال باید به مصاف ری هیگویچی دارنده مدال نقره المپیک و طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن برود.

مهمترین اتفاق کشتی‌های حضرتقلی‌زاده جبران امتیازات از دست رفته در ثانیه‌های پایانی بود که نشان از آمادگی جسمانی و روحیه بالای این کشتی‌گیر شیروانی دارد. در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند یونس امامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی از ژاپن کشتی رفت و موفق به شکست این ورزشکار با نتیجه ۷ بر پنج شد. در این وزن نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان، اختیار نورزاف دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از ازبکستان در پایین جدول قرار دارند.

امامی که با برد آزادکار ژاپنی به جمع چهار نفر برتر صعود کرده بود در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «بیامبادورج بات» رفت و با شکست نماینده کشور میزبان دومین فینالیست ایران در روز دوم لقب گرفت. امامی دارنده مدال برنز جهان برای کسب مدال طلا با نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان مبارزه می کند. در وزن ۸۶ کیلوگرم محسن مصطفوی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر دولت مراد اورازگیلیوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم «دیپاک پونیا» دارنده مدال نقره جهان از هند رفت و در نهایت مغلوب این کشتی گیر عنوان‌دار شد تا از رسیدن به فینال بازماند.

با برد کشتی‌گیر هندی در مرحله نیمه‌نهایی، مصطفوی به جدول شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز قهرمانی آسیا با گوان اوک کیم از کره‌جنوبی مبارزه کند.

دروزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر آدیلت داولومبایف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی‌های آسیایی از قزاقستان را مغلوب کرد.

وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تاکوما اوتسو دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن رفت و با پیروزی در برابر این حریف به فینال رقابت‌ها رسید. فیروزپور در دیدار فینال به مصاف اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان می‌رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی قهرمانی آسیا ۹ کشتی‌گیر حضور داشتند که یدالله محبی نماینده ایران در این وزن بود. محبی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف سرداربک خولماتوف از ازبکستان رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۲ این ورزشکار ازبک را شکست داد.

محبی برای رسیدن به فینال قهرمانی آسیا حریفی از کشور میزبان را پیش رو داشت، وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ باتمانگای انختسوشین از مغولستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

محبی در دیدار پایانی به مصاف علیشیر یرگالی از قزاقستان می‌رود.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست نیز رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم پنجم شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما