plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۲۶۰۰۴
بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

درخشش والیبال ایران؛ قهرمانی مردان و نایب قهرمانی زنان والیبالیست

والیبال زنان ایران با شکست مقابل ترکیه نایب قهرمان شد
تیم ملی والیبال ب ایران به عنوان قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی رسید. در بخش بانوان، تیم ملی والیبال زنان ایران با کسب مقام نایب قهرمانی، به مدال نقره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی رسید.
درخشش والیبال ایران؛ قهرمانی مردان و نایب قهرمانی زنان والیبالیست
به گزارش ایصال نیوز، دیدار فینال مسابقات والیبال مردان بازی‌های کشورهای اسلامی بین ایران و کامرون دیروز دوشنبه برگزار شد و با قهرمانی تیم ملی ب ایران به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران کامرون را با حساب سه بر یک(۲۵ بر ۱۶، ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۴) شکست دادند.

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ ۱۴ بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

تیم ملی والیبال زنان ایران با شکست مقابل ترکیه نایب قهرمان شد

مرحله ‌نهایی مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دیروز دوشنبه 24 مرداد با دو دیدار پیگیری شد و در طی آن، تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و با نتیجه 3بر صفر شکست خورد.

این بازی در سه ست و به ترتیب با نتایج 25 بر 16، 25 بر 14 و 25 بر 15 به سود والیبال ترکیه به پایان رسید.

شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.

تیم‌های کامرون و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات زنان به مصاف هم رفتند که جمهوری آذربایجان سه بر صفر کامرون را شکست داد و به مقام سومی و مدال برنز دست یافت. پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 18 مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه آغاز شده است و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد.

مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا 14 بازیکن تیم ملی زنان ایران در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودند. ایس‌نا

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال 1966 به رنگ برنز به دست آمد و طلسم 56 ساله این تیم برای کسب مدال با نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شد و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما