plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۳۰۵
آخرین تحولات سوریه

تلاش برای آزادی شهرهای الهبیط و خان شیخون سوریه

حامیان تروریستها، روسیه را ترغیب به آتش بس با ترکیه در ادلب می کنند
تحولات میدانی شمال سوریه در آستانه تغییرات مهمی است و امان را از تروریستها و حامیان آنان گرفته است. جنگنده های سوری و روسی، مواضع تروریستها را به شدت بمباران می کنند و ارتش سوریه در حال پیشروی در اطراف ادلب و حماه است. برخی مقامات غربی با فشار بر روسیه با ادعای جلوگیری از کشتار غیر نظامیان، خواستار اعلام آتش بس فوری شده اند.
تلاش برای آزادی شهرهای الهبیط و خان شیخون سوریه
به گزارش ایصال نیوز، منابع سوری از عملیات گسترده ارتش سوریه در حومه حماه و نبردی سنگینی که هم اکنون میان نیروهای سوری و تروریستها در دو جبهه تل ملح و الجبین جریان دارد، خبر دادند.
از سوی دیگر سانا گزارش داد، یک انفجار در یک انبار مهمات متعلق به ارتش عربی سوریه در غرب دمشق روی داد. یک منبع نظامی در همین باره اعلام کرد: انفجار دیروز در یک انبار مهمات متعلق به ارتش عربی سوریه در غرب دمشق روی داد و احتمالا انفجار ناشی از سرایت آتش علفهای خشک به این انبار مهمات بوده است.
در تحولی دیگر، گروه های تروریستی ضمن نقض مجدد توافق منطقه کاهش تنش روستاهای الشیخ حدید و الجلمه و شهرک العزیزیه در حومه شمالی حماه را با خمپاره ها هدف قرار دادند.
خبرنگار سانا در حماه از وقوع آتش سوزی در اراضی زراعی درپی حملات خمپاره ای تروریست ها به شهرک العزیزیه در سهل الغاب خبر داد. خبرنگار سانا در حماه اعلام کرد: گروه های تروریستی حاضر در شهرک های اللطامنه و کفر زیتا امروز با شلیک خمپاره ها به منازل اهالی در روستاهای الشيخ حديد والجلمه تجاوز کردند.
حملات تروریستی منجر به ورود خسارات مادی به املاک عمومی و خصوصی و انهدام برخی از منازل اهالی شد.
گروه های تروریستی ضمن نقض مجدد توافق منطقه کاهش تنش روستاهای الشیخ حدید و الجلمه و شهرک العزیزیه در حومه شمالی حماه را با خمپاره ها هدف قرار دادند. گروه های تروریستی حاضر در شهرک های اللطامنه و کفر زیتا امروز با شلیک خمپاره ها به منازل اهالی در روستاهای الشيخ حديد والجلمه تجاوز کردند.  حملات تروریستی منجر به ورود خسارات مادی به املاک عمومی و خصوصی و انهدام برخی از منازل اهالی شد.
النشره لبنان نیز خبر داد، ارتش سوریه با پشتبیانی هوایی روسیه، عملیات گسترده ای را در مناطق تل ملح و الجبین در حومه شمالی حماه علیه تروریستها آغاز کرده است.در حال حاضر درگیری شدیدی میان ارتش سوریه و تروریستها جریان دارد و جنگنده های سوری و روسی، مواضع تروریستها را به شدت بمباران می کنند و ارتش سوریه در حال پیشروی در این دو جبهه است. برخی منابع نیز از تلفات سنگین تروریستها و فرار تعدای از آنان خبر دادند.
گر حامیان تروریست‌ها با حربه آتش بس به میدان نیایند، جنوب استان ادلب در روزهای آینده شاهد پیروزی‌های میدانی چشمگیر نیروهای سوری خواهد بود و در مجموع پاکسازی الهبیط و خان شیخون به معنای آزادسازی بیش از ۹۵ درصد استان حماه است.
گفتنی است برخی مقامات غربی با ادعای جلوگیری از کشتار غیر نظامیان، خواستار آتش بس شده اند و نظامیان روسیه نیز از توافق احتمالی آتش بس در روزهای آینده با ترکیه در ادلب خبر داده اند.
لازم به ذکر است در تازه ترین تحولات در حوزه سیاسی مربوط به سوریه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با حسن روحانی در تاجیکستان روز جمعه گفت: «نتایج به دست آمده در مبارزه با تروریسم در سوریه موفقیت مشترک روسیه، ترکیه و ایران است.» رئیس جمهور روسیه خاطرنشان ساخت که طرفین توانستند در چارچوب حل و فصل مساله سوریه کارهای زیادی انجام دهند.
انتهای پیام/*
۴
مرجع : سانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما