plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۲۲۹۴۲

یورش دوباره نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

صهیونیست‌های تندرو با حمایت نظامیان اشغالگر از بامداد امروز یکشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و تصمیم دارند به مدت یک هفته به مناسبت عید یهودی پسح به قبله نخست مسلمانان تعرض کنند.
یورش دوباره نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی
به گزارش ایصال نیوز، نیروهای اشغالگر قدس که در چند روز اخیر وارد صحن مسجدالاقصی شده و اقدام به سرکوب فلسطینیان روزه دار کردند، بار دیگر بامداد امروز اقدام به هتک حرمت این مسجد مبارک در ماه مبارک رمضان کردند.

البته تعرض صهیونیست‌ها تنها به برگزاری عید و قربانی کردن در داخل حرم قدسی محدود نخواهد شد، بلکه آن‌ها برای اقداماتی خود را آماده می‌کنند که خطرات آن چندان کمتر از این قربانی نیست، از جمله: تعرض گسترده و دسته‌جمعی به مسجد الاقصی. بردن "نان فطیر عید" به داخل مسجد الاقصی. برپایی مراسم‌های تلمودی به طور دسته‌جمعی. ریختن خون یا شراب در صحن قبه الصخره. انجام برخی اقدامات نمادین همچون بردن عروسک قربانی به داخل مسجد الاقصی. تلاش برای بردن قربانی به داخل مسجد.

تعرض به مسجد الاقصی با لباس "توبه" یهودیان به منظور پررنگ‌تر کردن حضور کاهنان معبد در مسجد الاقصی.

در همين حال شبکه عبری زبان "کان" از حضور گسترده نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در محوطه‌های مسجد الاقصی به منظور تامین امنیت شهرک‌نشینان در جریان تعرض به این مسجد خبر داد.

این در حالی است که مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی دیروز، «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».

وی تأکید کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به فریبکاری رژیم صهیونیستی هوشیار است و اجازه نخواهد داد که مسجد الاقصی آسیب ببیند یا در آن قربانی کنند.

استقرار صدها صهیونیست در صحن‌های مسجد‌الاقصی

خبرگزاری شهاب فلسطین، امروز با انتشار تصاویری از استقرار صدها نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در صحن‌های مسجد‌الاقصی به منظور زمینه‌سازی و تامین امنیت برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داد.

یکی از نگهبانان مسجدالاقصی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب تاکید کرد که بیش از 500 نظامی اشغالگر در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شده‌اند و امور را تحت کنترل خود درآورده‌اند. حمله نظامیان صهیونیست به مرابطین؛ در تصاویر منتشر شده صبح امروز، نظامیان صهیونیست، به مرابطین (نگهبانان) مسجدالاقصی نیز حمله می‌کنند و به گفته منابع محلی، آن‌ها را مجبور کرده‌اند که به نمازخانه‌های مسجدالاقصی بروند و با توسل به زور آن‌ها را مجبور به بستن درهای این نماز‌خانه‌ها کرده‌اند. مقابله صهیونیست‌ها با هرگونه فیلمبرداری از جنایاتشان؛ به گفته این منابع، اشغالگران با هر کس که با استفاده از تلفن همراه تلاش کند، جنایات آن‌ها را مستند کند و از آن‌ها فیلمبرداری کند، برخورد می‌کنند.

تجمع شهرک‌نشینان مقابل باب‌المغاربه؛

از سوی دیگر، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شمار زیادی از شهرک‌نشینان در مقابل باب المغاربه، تجمع کرده‌اند تا با باز شدن دروازه آن، به صحن‌های مسجدالاقصی یورش برند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما