plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۶۴۴۶

آتش سوزی در ورودی "باب الجنائز" مسجدالاقصی

برخی منابع در قدس اشغالی از هتک حرمت قبله اول مسلمین توسط صهیونیست ها و وقوع آتش‌سوزی در ورودی "باب الجنائز" واقع در نزدیکی "مصلی القبلی" در مسجدالاقصی خبر دادند.
آتش سوزی در ورودی "باب الجنائز" مسجدالاقصی
به گزارش ایصال نیوز، نیروهای اشغالگر اسرائیلی، صبح امروز دوشنبه با یورش وحشیانه به مسجدالاقصی، به سمت مرابطین و محافظان این مکان مقدس بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر اعلام کرد، نیروهای اشغالگر مانع از ورود کادر این سازمان در قدس به مسجدالاقصی برای تهیه گزارش و ارائه کمک‌های اولیه به مجروحان شده‌اند.

از ساعات اولیه صبح امروز و همزمان با یورش شهرک‌نشینان و نیروهای امنیتی صهیونیستی به مسجدالاقصی، تنش‌ در این منطقه تشدید شده است.

هزاران نفر از نمازگزاران از بامداد امروز در مسجدالاقصی حضور پیدا کرده‌ و در محوطه‌های آنها شعارهایی در حمایت از مسجدالاقصی سر می‌دهند.

خبرنگار العالم گزارش داد، خودروهای امدادرسانی نیز ده‌ها فلسطینی را که به ضرب گلوله‌ها و گازهای اشک‌آوری نیروهای صهیونیستی مجروح شده‌اند، به بیمارستان منتقل می‌کنند.

گزارش ها حاکی است در نتیجه مقاومت مرابطین و محافظان، نیروهای اشغالگر تا به این لحظه موفق نشده‌اند شهرک‌نشینان را به داخل مسجدالاقصی هدایت کنند.

طبق این گزارش، در جریان درگیری‌ها نیروهای اشغالگر صدها فلسطینی را که در نزدیکی "البلده القدیمه" بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما