plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۲۲۵۴۲
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان تأکید کرد

شهروندان و گردشگران، فریب جریان آرام آب رودخانه زاینده رود را نخورند

در بستر رودخانه، فشار آب زیاد است
صبح دیروز سه شنبه، حادثه‌ای در حوالی پل بزرگمهر برای یک نوجوان 15ساله اصفهانی رخ داد که منجر به مرگ مغزی این نوجوان شد. در پی این حادثه، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان، از شهروندان و مسافران عزیز درخواست کرد به هیچ عنوان وارد رودخانه نشوند و به ظاهر آرام آب توجه نکنند، چرا که در بستر رودخانه، فشار آب زیاد است و خطر غرق شدن، شدیدا وجود دارد.
شهروندان و گردشگران، فریب جریان آرام آب رودخانه زاینده رود را نخورند
به گزارش ایصال نیوز از شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان در این‌باره گفت: ساعت 11 و 59 دقیقه روز سه شنبه نهم فروردین، احتمال غرق شدگی فردی در رودخانه زاینده‌رود در حوالی پل بزرگمهر از سوی یکی از شهروندان به سامانه 125 سازمان آتش نشاني اطلاع داده شد.

ابراهیم مطلبی افزود: بلافاصله و در کمترین زمان ممکن، اکیپ های غواصی سازمان به میدان بزرگمهر اعزام شدند و از آنجایی که مکان دقیق این اتفاق به اطلاع نیروهای سازمان نرسیده بود، از دو سوی پل به جستجو پرداختند و تنها طی دو دقیقه، این نوجوان را از آب بیرون کشیدند.

او ادامه داد: بلافاصله عملیات احیا (سی پی آر) این نوجوان آغاز شد و عوامل اورژانس نیز به محل رسیدند و عملیات احیا را ادامه دادند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان با بیان اینکه این نوجوان بلافاصله به مرکز درمانی الزهرا منتقل شد، تصریح کرد: با وجود آنکه در ابتدا 30 درصد از نبض نوجوان بازگشته و امیدها برای زندگی دوباره او قوت گرفت اما درنهایت تلاش‌های انجام شده نتوانست مانع از نجات این نوجوان شود.

او افزود: نوجوان جان‌باخته به همراه دوستانش در پارک در حال بازی بوده‌اند که توپشان داخل رودخانه می‌افتد و متاسفانه وی بدون اینکه از مهارت کافی برای شنا کردن برخوردار باشد، برای خارج کردن توپ، وارد آب می‌شود که جریان رودخانه جانش را می‌گیرد.

مطلبی خاطرنشان کرد: از شهروندان و مسافران عزیز می‌خواهیم به هیچ عنوان وارد رودخانه نشوند و به ظاهر آرام آب توجه نکنند، چرا که در بستر رودخانه، فشار آب زیاد است و خطر غرق شدن، شدیدا وجود دارد.

وی تاکید کرد: به عموم شهروندان و مسافرین توصیه می‌کنیم درصورت بروز حوادثی از این دست، بدون درنگ با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و زمان را از دست ندهند.

*نجات نوجوان ۱۵ ساله از دودگرفتگی با اقدام به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی* 

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه با اعلام این خبر گفت:  نهم فروردین‌ماه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه یک مورد حریق رستوران واقع در خیابان‌ منوچهری به آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد که اکیپ ها فورا از دو ایستگاه، به طور همزمان به محل حادثه اعزام شدند.

ابراهیم مطلبی افزود: نیروهای اعزام شده در محل، مشاهده می‌کنند که رستوران پلمپ است لذا سریعا پلمپ را شکسته و حریق منقل رستوران را که منجر به آتش‌سوزی شده بود خاموش می‌کنند اما در همین حین متوجه می‌شوند که یک نوجوان ۱۵ ساله درحالت بیهوشی در رستوران بر روی زمین افتاده و دچار دودگرفتگی شدید شده است.

او ادامه داد: نیروهای خدوم آتش‌نشانی با انجام به موقع عملیات احیا، این نوجوان را به زندگی بازگرداندند و او را برای پیگیری مراحل درمانی، تحویل عوامل اورژانس دادند.

به گفته مطلبی، این موضوع که چرا نوجوان مذکور در رستوران پلمپ شده حضور داشته، توسط نیروی انتظامی در حال بررسی است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما