plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۱۸۱۲۵
سخنگوی شورای اسلامی اصفهان خبر داد

پنج نامزد نهایی برای انتخاب شهردار اصفهان معرفی شدند

احمدی، صلواتی، قاری قرآن، قاسم‌زاده و مختاری
سخنگوی شورای اسلامی اصفهان از مشخص شدن پنج نامزد نهایی برای انتخاب شهردار این کلانشهر خبر داد و گفت: تلاش اعضای شورای شهر این است که شهردار اصفهان تا پایان هفته آینده، مشخص شود.
پنج نامزد نهایی برای انتخاب شهردار اصفهان معرفی شدند
به گزارش ایصال نیوز، علی صالحی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: پنج گزینه نهایی برای انتخاب شهردار اصفهان محمدعلی احمدی، علیرضا صلواتی، علیرضا قاری قرآن، علی قاسم‌زاده و رضا مختاری هستند که بر اساس شاخص های مورد نظر مردم و نخبگان و مفاد قانونی تعیین شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در مرحله بعد برای مصاحبه دعوت می شوند، اظهار داشت: فرایند قانونی مربوط به انتخاب شهردار اصفهان از چهاردهم مرداد جاری آغاز شد و بر اساس قانون شورای شهر تا یک ماه پس از آن باید نسبت به انتخاب و معرفی شهردار اقدام کند اما می‌کوشیم که این کار تا پایان هفته آینده (۲۹ مرداد) انجام شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره فرایند انتخاب شهردار اصفهان گفت: در این کار از مشارکت مردم و نخبگان اصفهان استفاده و بر اساس نظر و رای آنها شاخص هایی برای انتخاب شهردار با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی و مسائلی مانند مدیریت اسلامی و تجارب عملیاتی مدیریتی شهری مشخص شد.

صالحی با اشاره به نهایی شدن ۱۸ شاخص اصلی برای انتخاب شهردار اصفهان که مردم و نخبگان بر روی آنها تاکید داشتند، اضافه کرد: گزینه های مورد نظر برای انتخاب شهردار اصفهان ابتدا با مصوبه هیات وزیران درباره شهرداران کلانشهرها تطبیق داده شدند تا اینکه به ۲۱ نامزد که واجد شاخص های مردمی و قانونی بودند رسیدیم.

وی با بیان اینکه از بین این افراد، تعدادی انصراف دادند، ادامه داد: ۱۰ سوال برای نامزدهای شهرداری اصفهان، ارسال و از آنها خواسته شد تا برنامه های خود را درباره مسائلی مانند توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی اصفهان، نحوه استفاده از الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، ارتقای کیفیت زندگی و رویکردها و سوابق فعالیت‌های فرهنگی و نتایج آنها ارسال کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ارایه شده از سوی این افراد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پنج نامزد نهایی برای انتخاب شهردار اصفهان مشخص شدند که از آنها برای مصاحبه حضوری و ارائه دیدگاه و برنامه های خود دعوت بعمل می آید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در طول بررسی برنامه ها و دیدگاه‌های نامزدهای نهایی ممکن است، ظرفیت های خوبی که تا کنون از دید ما مغفول مانده باشند و مطابق با شاخص‌های برگزیده باشند به این فهرست اضافه شوند.

صالحی با تاکید بر اینکه شهردار منتخب باید شهردار همه مردم باشد، افزود: مهمترین شاخص هایی که از سوی مردم برای شهردار اصفهان مطرح شد شامل تدین، جهادی و انقلابی بودن است و نگاه شورای شهر نیز انتخاب شهرداری است که اصفهان را با حفظ سلامت اداری در همه ابعاد به پیش برد.

وی نگاه اعضای شورای شهر اصفهان به انتخاب شهردار را فنی دانست و اظهار داشت: اعضای شورای شهر باید برای همه مردم از سلایق مختلف خدمت‌رسانی کنند.

کلانشهر اصفهان با ۲ میلیون نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت کشور است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما