plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۵
کد مطلب : ۲۱۷۴۳
پس از بررسی دو ماهه در صحن شورا

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به تصویب شورای شهر رسید

تلاش‌ این است که بودجه به نفع مردم تفسیر شود
لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان پس از بررسی در ۲ ماه گذشته، به تصویب شورای شهر اسلامی رسید.
بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به تصویب شورای شهر رسید
به گزارش ایصال نیوز، بررسی نهایی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، دیروز یکشنبه در سی و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به شور گذاشته شد و درنهایت به تصویب پارلمان شهری اصفهان رسید.

به اذعان اکثر اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه این دوره، بسیار دقیق و موشکافانه و با صرف وقت بسیار و بر اساس عدالت محوری تقسیم‌شده است.

شهردار اصفهان در جلسه تصویب بودجه شهرداری در شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضای بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان بسیار عالمانه، موثر و مُنطبق با اندیشه و تفکر دیده‌شده است.

علی قاسم‌زاده افزود: ما از مردم در تدوین بودجه کمک گرفتیم و در محلات شهر با مردم گفت‌وگو کردیم و درنهایت، یک برنامه کیفی تقدیم شورا شد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل زیست‌محیطی تصریح کرد: ۴۰ درصد از بودجه شهرداری به‌ مسائل زیست محیط،حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی‌ها اختصاص‌یافته است.

شهردار اصفهان بیان داشت: رویکرد شورا و شهرداری اصفهان به سمت کاهش فاصله‌ها و هوشمند سازی است و ما در راستای مبارزه با زمینه‌های فساد و شهر هوشمند حرکت می‌کنیم زیرا توسعه محوری جزو دغدغه‌های شهری است و در این پیوند، خلق فضای جدید شهری و ایجاد تفرُجگاه‌ها در تنظیم بودجه سال آینده نیز مدنظر قرارگرفته است.

شهردار اصفهان درباره افزایش سهم مشارکت در تامین درآمدهای شهری گفت: باید تمرکز خود را به سمت تراکم مشاوره‌ها ببریم به‌نحوی‌که پیشنهادهای نویدبخشی در حوزه درآمد و اقتصاد شهرداری داشته باشیم.

قاسم‌زاده افزود: انتظار داریم تدوین نهایی بودجه سریعتر انجام و نیز کارگروهی در این زمینه با محوریت شورا و مرکز پژوهش تشکیل شود و از هم‌اکنون بحث بازبینی و تدوین برنامه پنج‌ساله شهرداری اصفهان نیز در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: حوزه فرهنگ، حمل‌ونقل و محرومیت‌زُدایی از مواردی بود که در بودجه سال آتی بسیار مورد تاکید قرار گرفت.

محمد نورصالحی بابیان اینکه در بخش نخست، بودجه ما تغییراتی در حوزه درآمد داشته است، افزود: برخی از دریافتی‌های شهرداری منطقی نبود که درآمدهای قانونمند با تاکید بر مُصوبات شورا و در پرتو تفاهم و تعامل شهرداری و شورا به تصویب رسید.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه این دوره شهرداری توسط شورای شهر بصورت شفاف مُصوب شد به‌نحوی‌که رعایت حقوق مردم مورد تاکید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همه تلاش‌ها بر این اساس است که بودجه به نفع مردم تفسیر شود. به گفته نورصالحی در بودجه سال آینده شهرداری، پروژه‌های خط ۲ مترو، رفع نواقص خط یک و حلقه حفاظتی شهر، بودجه فرهنگی و مذهبی، ساخت موزه بزرگ اصفهان، ساخت پردیس خانواده‌محور، خرید اتوبوس، توجه به مناطق کم‌برخوردار و کمک به مناطق کم‌توان شهر لحاظ شده است.

نورصالحی اضافه کرد: توجه به بافت فرسوده و تاریخی، تامین منابع بخش خصوصی و زیرمجموعه شهرداری، استفاده از مشارکت و سرمایه‌گذاری خُرد و کلان و همچنین تقویت و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی نیز در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری موردتوجه قرارگرفته است.

گفتنی است؛ لایحه پیشنهادی 11 هزار و 300 میلیارد تومانی بودجه شهرداری اصفهان در ۲۶ دی به شورای شهر تقدیم شده بود و از ۱۱ تا ۲۶ بهمن در یک کار فشرده و با ۴۴۰ نفر ساعت کار تخصصی در کمیسیون تلفیق شورای شهر به تصویب رسید.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما