plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۲۳۷۹
در گفتگوی علی اکبر محرابیان مطرح شد

نقش ویژه دانش‌‎بنیان‌ها در ارتقاء بهره‌وری آب

دوم فروردین روز جهانی آب است
وزیر نیرو معتقد است دوران نگرش‌های درگیر با پیش‌فرض‌هایی نظیر بحران آب به پایان آمده و وقت آن فرارسیده است که مدیریت عادلانه آب در دستور کار قرار گیرد.
نقش ویژه دانش‌‎بنیان‌ها در ارتقاء بهره‌وری آب
به گزارش ایصال نیوز، علی‌اکبر محرابیان، در گفت گویی ضمن اشاره به اینکه دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب شناخته می‌شود، گفت: در گذشته تزریق نگاه بحران انگارانه به موضوع آب زمینه تقلیل مسئله و به دنبال آن سطحی ‌شدن راه‌حل‌ها را به وجود آورده است، در حالیکه این نگاه باید در کشور منسوخ شود تا بتوانیم مسئله آب را حل کنیم.

وزیر نیرو در تشریح نگاه جدید به مسئله آب تاکید کرد: دوران نگرش های درگیر با پیش فرض‌هایی نظیر بحران آب به پایان آمده و وقت آن فرارسیده است که مدیریت عادلانه آب در دستور کار قرار گیرد.

*اصلاح و تقویت حکمرانی آب با کلید واژه شفافیت
وی با اشاره به جهت‌گیری نوین وزارت نیرو در بخش آب افزود: اصلاح و تقویت حکمرانی آب با دو محور تغییر ساختار مدیریتی در کنار توجه ویژه به پروژه‌های مهم در دستور کار ما قرار دارد.
محرابیان در توضیح مسئله تغییر در ساختار مدیریتی بیان کرد: ایجاد شفافیت به کمک مهیا کردن شرایط برای نقش‌آفرینی همه ذی‌نفعان موضوعی است که ما آن را به کمک تحول در ساختار مدیریت منابع آب دنبال می‌کنیم.
*همه پروژه‌های ویژه بخش آب در سال 1401 فعال می‌شود
وزیر نیرو با اشاره به توجه ویژه به پروژه‌های اولویت‌دار حوزه آب گفت: تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار بخش آب با مولفه کار جهادی در دستور کار است، این کار از سال 1400 آغاز شده و به یاری خدا در سال 1401 همه پروژه‌های ویژه حوزه آب در کشور فعال می‌شود.
عضو کابینه دولت در بیان اهمیت مسئله اقتصاد آب گفت: ذره ذره آب موجود در کشور برای ما حکم طلا را دارد و ارزشمند کردن این مایع حیات نیازمند توجه به اقتصاد آب است.
محرابیان در تشریح موضوع توجه به اقتصاد آب گفت: مهیا کردن شرایط برای عرضه و تقاضا در ساختاری شفاف و با مشارکت همه ‌ذی‌نفعان می‌تواند ارزش واقعی آب را مشخص کرده و مقدمه ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در این بخش به حساب بیاید.
*ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری آب هدف‌گذاری وزارت نیرو است
وی با اشاره به نقش صنایع دانش‌بنیان در بخش آب ادامه داد: ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری آب در کشور هدف وزارت نیرو است و شرکت‌های دانش‌بنیان با محصولات فناورآنه خود می‌توانند به بازیگر مهم این حوزه تبدیل شوند.
محرابیان در بیان اینکه وزارت نیرو تنها نقش مدیریت عادلانه منابع آب را بر عهده دارد، گفت: ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری امری فرابخشی است و نقش‌آفرینان اصلی این موضوع متقاضیان آب در کشور هستند، بر این اساس وزارت نیرو با توجه به هدف‌گذاری خود در موضوع بهره‌وری آب آمادگی همراهی و همکاری با تمامی بخش‌های مرتبط با این مسئله را دارد.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما