plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۲۲۳۲۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خبر داد

ظرفیت اسکان ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی در شبانه روز در اصفهان فراهم است

افزایش ساعت بازدید از آثار تاریخی اصفهان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ظرفیت اسکان حدود ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی در هر شبانه روز در استان فراهم شده که ۱۳۰ هزار ظرفیت مربوط به کلانشهر اصفهان است.
ظرفیت اسکان ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی در شبانه روز در اصفهان فراهم است
به گزارش ایصال نیوز، علیرضا ایزدی روز جمعه در گفت و گویی افزود: این میزان ظرفیت در هتل ها، مهمانپذیرها، واحدهای بومگردی، خانه های استیجاری، مدارس و اماکن شهرداری و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا آماده شده است.

وی با اشاره به ضوابط ستاد مقابله با کرونا و یک چهارم ظرفیت در نظر گرفته شده در مدارس آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی، اظهار داشت: در صورت نیاز و همچنین تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، ظرفیت اسکان مدارس افزایش خواهد یافت.

وی با یادآوری اینکه شهرداری اصفهان نیز اقداماتی را برای ساماندهی منازل استیجاری و صدور مجوز برای آنها انجام داده است، خاطرنشان کرد: این منازل باید دارای کیفیت مطلوب و مورد تایید از نظر قانونی و امنیتی باشند.

ایزدی به استقرار ایستگاه هایی در ورودی ها و شهرهای استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ برای راهنمایی مسافران اشاره و اضافه کرد: از ۲۵ اسفند امسال نیز سامانه "مسافریار" به عنوان نخستین سامانه تمام الکترونیک خدمات به گردشگران فعالیت خود را آغاز کرد و مسافران می توانند اطلاعاتی مانند مسیر، اسکان و تهیه غذا را از آن دریافت کنند.

*افزایش ساعت بازدید از آثار تاریخی اصفهان

ایزدی به استقرار ستاد سفرهای نوروزی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در مسجد جامع، عالی قاپو و چهلستون اشاره کرد و گفت: در نوروز ۱۴۰۱ ساعت بازدید از آثار تاریخی مستقر در مجموعه تاریخی میدان امام ( نقش جهان) تا ساعت ۲۴ شب افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه ساعت بازدید از مجموعه باغ فین کاشان نیز تا ۲۰ شب افزایش یافت، افزود: این کار با هدف جلوگیری از ازدحام گردشگران در اماکن تاریخی پر بازدید و ارایه خدمات گردشگری هرچه بهتر به آنها انجام شد.

ایزدی یکی از دغدغه های موجود برای گردشگری در نوروز را وضعیت آب و هوا عنوان و تصریح کرد: بطور معمول شرایط جوی در ایام نوروز ناپایدار است بنابراین باید اطلاع رسانی به موقع و دقیقی به مردم و مسافران درباره شرایط جوی صورت گیرد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما