plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۲۲۱۷۹

داعش سرکرده جدیدی برای خود تعیین کرد

گروه تروریستی داعش سرانجام دیروز پنجشنبه، هلاکت سرکرده ارشد خود در سوریه را تایید و از تعیین رهبر جدید این گروه با نام «ابو الحسن الهاشمی القرشی» خبر داد.
داعش سرکرده جدیدی برای خود تعیین کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، گروه تروریستی داعش در بیانیه ای سرانجام  پس از یک ماه، کشته شدن «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده ارشد این گروه را تایید و از تعیین سرکرده دیگری خبر داد.

این گروه تروریستی در بیانیه خود اعلام کرد که فردی به نام «ابو الحسن الهاشمی القرشی» جانشین ابو ابراهیم القرشی سرکرده ارشد پیشین این گروه شده است.

مقامات آمریکایی بهمن ماه گذشته اعلام کرده بودند که القریشی در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در آن زمان گفت که سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در طول یک عملیات شبانه نیروهای ویژه آمریکایی در استان ادلب سوریه کشته شد.

این درحالی است که پیشتر منابع خبری از همکاری ابو ابراهیم القرشی سرکرده کشته شده داعش با مقامات آمریکایی پرده برداشته بودند.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» عراق ۳۰ آبان ۱۳۹۹ نوشته بود: در اسناد نظامی آمریکا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده، آمده است: «امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی» مشهور به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید گروه داعش در دوره بازداشت خود در زندان «بوکا» در جنوب عراق که در سال ۲۰۰۸ میلادی تحت مدیریت آمریکا قرار داشت، با مقامات آمریکایی همکاری کرده و اطلاعاتی محرمانه را درباره عناصر همکار خود ارایه کرده است.

آمریکا زندان "بوکا" را پس از حمله سال ۲۰۰۳ به عراق و اشغال این کشور در اطراف شهر "ام القصر" در استان بصره در جنوب عراق بنا کرد و ظرف مدت شش سال، حدود یکصد هزار نفر از تروریست های القاعده و نظامیان بعث عراقی در آن زندانی شدند که اوج آن در سال ۲۰۰۷ میلادی بود.

«ابوبکر البغدادی» سرکرده اسبق گروه تروریستی داعش از جمله کسانی بود که مدتی را در این زندان گذراند. سابقهٔ آشنایی القرشی با ابوبکر البغدادی به سال ۲۰۰۳ بازمی‌گشت و این‌دو در آن زمان به جرم همکاری با القاعده در زندان «بوکا» زندانی بودند.

به نوشته بغداد الیوم، تاکنون از بین ۶۶ گزارش مربوط به بازجویی های القرشی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آن زمان انجام داد، فقط سه مورد فاش شده است.
در سومین گزارش بازجویی آمده است که القرشی اسامی ۸۸ نفر از عناصر همکار تروریست خود را در اختیار آمریکایی ها قرار داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما