plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۵۴۱۹

«ابوبکر البغدادی» در یک عملیات ویژه کشته شد

نیوزویک به نقل از یک مقام آمریکایی از کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در «عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا» در خاک سوریه خبر داده است. ترامپ بزودی این خبر مهم را رسما اعلام خواهد کرد.
«ابوبکر البغدادی» در یک عملیات ویژه کشته شد
به گزارش ایصال نیوز، یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) در یک حمله هوایی در شمال غرب سوریه (ادلب) کشته شده است.
نشریه نیوزویک نیز که برای اولین بار این خبر را منتشرکرد، به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد؛ این عملیات شنبه شب ساعت 1 به وقت گرینویچ انجام گرفته و وزارت دفاع با کمک اطلاعاتی سازمان سیا موفق به کشتن ابوبکر البغدادی شده است.
به گزارش سی ان ان، ترامپ ساعاتی قبل در توئیتر اعلام کرد «کار مهمی رخ داده است، همین الان ». کاخ سفید نیز اعلام کرد تا ساعتی دیگر دونالد ترامپ خبر مهمی را رسما اعلام خواهد کرد.
 نیوزویک به نقل از منابع مطلع نوشته است که تیمی از نیروهای ویژه ارتش آمریکا نیمه شب شنبه و پس از دریافت اطلاعات محل حضور البغدادی، این عملیات را انجام داده‌اند. بنا بر این گزارش، محلی که هدف این حمله قرار گرفته، از مدتی پیش تحت نظر قرار گرفته بود. 
پیشتر برخی منابع محلی گزارش داده بودند که بالگردهای آمریکایی اواخر وقت شنبه به منطقه‌ای در نزدیکی شهرک «باریشا» در شمال ادلب حمله کرده‌اند.
گفتنی است البغدادی هنگام اشغال عراق توسط ارتش آمریکا، سال‌ها در زندان «ابوغریب» در بازداشت آمریکایی‌ها قرار داشت و پس از آزادی غیر معمول از زندان، گروه تروریستی داعش(خلافت اسلامی در عراق و شام) را تشکیل داد. در سالهای اخیر چندین بار ادعا شده بود که بغدادی مجروح یا کشته شده است. تا ساعتی دیگر صحت خبر کشته شدن قطعی مغز متفکر داعش و افراد نزدیک به او روشن خواهد شد.
انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : سی ان ان عربی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما