plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۲۱۳۹

سازمان ملل: بیش از دو میلیون اوکراینی کشور خود را ترک کرده اند

با گذشت دوهفته از حمله روسیه به اوکراین، سازمان ملل اعلام کرد تاکنون بیش از دو میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه های خود شده اند و ۴۷۴ غیرنظامی در این جنگ کشته شده اند.
سازمان ملل: بیش از دو میلیون اوکراینی کشور خود را ترک کرده اند
به گزارش ایصال نیوز، آژانس پناهندگان سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود درباره جنگ اوکراین اعلام کرد که تا امروز بیش از دو میلیون اوکراینی از مرزهای این کشور خارج شده اند.

همچنین بر اساس گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، تلفات غیر نظامی جنگ در اوکراین در دوره ۲۴ فوریه تا ۷ مارس به یک هزار و ۳۳۵ غیر نظامی از جمله ۴۷۴ کشته رسیده است.

به گفته استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل، وضعیت در شرق و شمال شرق اوکراین همچنان متشنج است و تیم‌های سازمان ملل و منابع مستقل خبر از درگیری‌های سنگین در ماریوپول، چوهوئیف، خارکف، ایزیوم، چرنیهف، سومی و سیویرودونتسک خبر می دهند.

وی تصریح کرد در شمال اوکراین، منابع مستقل و تیم های سازمان ملل از درگیری های خشونت آمیز در حومه کی یف، از جمله بوچا، هوستومل و ایرپین خبر می دهند و اعلام کرده اند که غیرنظامیان گرفتار در این مناطق، به تجهیزات و خدمات اولیه دسترسی ندارند.

دوجاریک تاکید کرد باید از غیر نظامیان در هر شرایطی محافظت شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

گفتنی است؛ باگذشت دوهفته از تهاجم روسیه به اوگراین، رئیس جمهور اوکراین دیروز سه شنبه،جنگ کشورش را با جنگ انگلیس در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و گفت: ما نمی خواهیم آنچه را که داریم، آنچه مال خودمان است را از دست بدهیم، همانطور که شما نمی‌خواهید کشورتان را از دست بدهید.

زلنسکی سخنرانی معروف وینستون چرچیل در زمان جنگ را تکرار کرد و گفت: «اوکراینی ها در زمین و هوا خواهند جنگید» و افزود: «ما تسلیم نخواهیم شد، شکست خواهیم داد».

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما