plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۲۱۹۶۸

سازمان ملل استفاده روسیه از سلاح های سنگین در اوکراین را محکوم کرد

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که سازمان ملل متحد، استفاده روسیه از سلاح های سنگین در حمله به اوکراین را محکوم می‌کند.سازمان ملل پیش بینی کرد که تهاجم روسیه به اوکراین منجر به پناهندگی بیش از چهار میلیون اوکراینی خواهد شد.
سازمان ملل استفاده روسیه از سلاح های سنگین در اوکراین را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: دبیر کل سازمان ملل در خصوص استفاده از سلاح‌های سنگین علیه مراکز شهری در اوکراین بسیار نگران است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که تاکنون حداقل ۱۳۶ غیرنظامی کشته شده اند. دوجاریک گفت: با این حال، احتمالا تعداد زیادی از تلفات غیر نظامیان وجود دارد که هنوز گزارش نشده اند.

بر اساس آخرین تحولات میدانی در اوکراین، یک مقام ارشد اوکراینی اعلام کرد که نیروهای روسیه عصر سه‌شنبه وارد شهر خرسون در جنوب این کشور شده‌اند.

به گزارش "الجزیره"، وادیم دنیسنکو مشاور وزارت کشور اوکراین در تلویزیون این کشور گفت: نیروهای روسیه وارد شهر خرسون در جنوب اوکراین شده‌اند، اما اوکراین همچنان ساختمان شهرداری را در کنترل خود دارد.

وزارت کشور اوکراین نیز اعلام کرد در حملات روز سه‌شنبه در نزدیکی برج رادیو و تلویزیون کی‌یف، پنج نفر کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: بر اثر بمباران برج رادیو و تلویزیون کی‌یف در ساعت ۶ بعد از ظهر (به وقت محلی) در منطقه شوچنکیفسکی، پنج نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، فیلیپ گراندی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پیام توییتری نوشت: تعداد افرادی که از اوکراین به کشورهای همسایه گریختند به ۶۷۷ هزار نفر رسیده است.

به نوشته گاردین، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین پیش بینی کرد که بیش از چهار میلیون پناهنده اوکراینی ممکن است در نهایت به حمایت و کمک در کشورهای همسایه نیاز داشته باشند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، با اعلام انجام عملیات ویژه در دونباس به اوکراین حمله کرد.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما