plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۲۵۲۳۷

روایت انگلیسی از تلفات سنگین نیروهای روسیه در جنگ اوکراین

همزمان با گذشت یکصد و چهل و پنجمین روز از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تونی راداکین، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس ادعا کرد که ۵۰ هزار سرباز روسیه در جنگ با اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند.
روایت انگلیسی از تلفات سنگین نیروهای روسیه در جنگ اوکراین
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از میرور، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه بی بی‌سی افزود، در این جنگ، روسیه بیش از ۳۰ درصد نیروی زمینی خود را از دست داده است.

وی تصریح کرد، ارتش روسیه حدود یک هزار و ۷۰۰ دستگاه تانک و حدود چهار هزار خودروی زرهی را از دست داده است.

ماه گذشته بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در کی‌یف پایتخت اوکراین ادعا کرده بود نیروهای روسیه در جنگ اوکراین تحت فشار زیادی هستند و  "تلفات سنگین" را متحمل می‌شوند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز ماه گذشته درباره آمار تلفات ارتش روسیه ادعا کرد که ۳۲ هزار نیروی روسیه از ابتدای جنگ در این کشور کشته شده‌اند.

روسیه تاکنون این تعداد از تلفات در میان نیروهای خود در اوکراین را تائید نکرده است.

اوکراین نیز تاکنون آمار دقیقی از تلفات نیروهای خود در جنگ با روسیه ارائه نکرده است اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار نیروی اوکراینی در جنگ کشته شده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز تهاجم نظامی همه جانبه ای را با نام "عملیات ویژه" علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اکنون جنگ در اوکراین وارد پنجمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همراه با گسترده ترین تحریم ها علیه مسکو و  ارسال تسلیحات به اوکراین همچنان ادامه دارد.

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما