plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۴۲۶۳

کی‌یف خبر داد؛ کشته شدن 10 هزار نظامی اوکراینی از آغاز جنگ

مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که از آغاز درگیری‌ها در جنگ اوکراین حدود ۱۰ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.
کی‌یف خبر داد؛ کشته شدن 10 هزار نظامی اوکراینی از آغاز جنگ
به گزارش ایصال نیوز، «الکسی آرستویچ» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در باره آمار تلفات جنگ روسیه و اوکراین، گفت که از آغاز درگیری‌ها در این کشور حدود ۱۰ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام اوکراینی در پاسخ به این سوال که آیا ارتش اوکراین ۱۰ هزار سرباز را از دست داده، گفت: بله، در همین حدود.

«اولکسی رزنیکوف» سربازان اوکراینوزیر دفاع اوکراین پنجشنبه (نهم ژوئن) تصریح کرد که روزانه یکصد تن از سربازان اوکراین در نبرد با نیروهای روسیه کشته و حدود ۵۰۰ نظامی نفر زخمی می‌شوند.

علاوه بر رزنیکوف، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ با پایگاه خبری «نیوزمکس» با بیان این که سخت‌ترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک برقرار است، گفت: روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز را به دلیل کشته شدن در عملیات و حدود ۵۰۰ نفر را به دلیل جراحت از دست می‌دهیم.

پنجم اسفند ماه بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین، دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. مسکو با تاکید بر اینکه به دنبال اشغال اراضی اوکراین نیست، هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

اخیراً «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» اظهار داشت: این جنگ اکنون توپخانه‌ای است. خطوط مقدم جایی است که آینده را تعیین می‌کند و ما از نظر توپخانه‌ای در حال شکست هستیم. اسکیبیتسکی در خصوص سه خط مقدم هم گفت که اکثر نیروهای روسیه اکنون در منطقه دونباس متمرکز شده‌اند و به دنبال اشغال مرزهای اداری هر دو جمهوری دونتسک و لوهانسک هستند.

به گفته وی، این منطقه‌ای است که در آن شدیدترین نبردهای توپخانه‌ای در جریان است.

به گزارش روزنامه گاردین، اطلاعات نظامی اوکراین بر این باور است که روسیه می‌تواند بدون تولید سلاح بیشتر تا یک سال دیگر با سرعت فعلی خود ادامه دهد.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه اخیراً به آمریکا هشدار داد در صورتیکه به اوکراین موشک دوربرد عرضه کند، مسکو حملات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما