plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۲۲۱۲۵

فتاح: برای رفع فقر، یکپارچه در کنار دولت هستیم

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه به‌طور یکپارچه برای رفع فقر و محرومیت در کنار دولت هستیم، گفت: برای مثال زمین‌های بنیاد را رایگان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن گذاشتیم.
فتاح: برای رفع فقر، یکپارچه در کنار دولت هستیم
به گزارش ایصال نیوز، «پرویز فتاح» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح طرح های محرومیت زدایی در جمع خبرنگاران درباره تاکید رییس جمهوری بر رفع فقر مطلق و برنامه بنیاد مستضعفان در این باره افزود:  سخنان رییس‌جمهوری معطوف به برنامه ریزی برای رفع فقر مطلق بود نه رفع فقر در مدت دو هفته.

وی توضیح‌داد: استنباط اشتباهی در برخی از رسانه‌ها شکل گرفته مبنی بر اینکه رئیس جمهوری دستور داده فقر مطلق دو هفته‌ای لغو شود. این گونه نبود بلکه وی بلافاصله جلسه دستور تشکیل کارگروهی برای برنامه ریزی رفع فقر مطلق را صادر کرد.

فتاح ادامه‌داد: وزیر تعاون نیز بلافاصله جلسه تشکیل داد و در جلسه هم برخی مسوولان دولتی نهادهای حمایتی حضور داشتند. 

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد:‌ به‌طور قطع رفع فقر مطلق زمان‌بر است و مدبرانه باید حل شود اما هدف بسیار مهمی است.

وی گفت: برخی تصمیمات اقتصادی ما مسوولان فقر آفرین است که باید در آن تجدیدنظر شود، همچنین باید در تصویب قوانین به عدالت توجه شود و قوانین حمایتی باشد.

فتاح بیان‌داشت: ما اراضی بنیاد را به رایگان در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دادیم، همچنین قرار است ۶۰ هزار واحد برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بسازیم و اینها همه در راستای رفع فقر است.

وی از آغاز اهدای بسته‌های معیشتی خانواده‌های مستضعف از هفته آینده خبر داد و افزود: همه کالاهای این بسته معیشتی به قیمت دولتی از وزارت صمت خریداری شده که شامل برنج، روغن، مرغ و دیگر اقلام می‌شود که در اختیار ساکنان ۴۰ منطقه محروم، مرزی و اطراف تهران و البرز قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: تاکنون چند صد مدرسه ساخته ایم و باز هم خواهیم ساخت، اما باید جلوی تورم گرفته شود چون تورم فقر آفرین است و این کار دولت و مجلس است.

فتاح همچنین از افتتاح رسمی ساختمان پلاسکوی جدید در روز جمعه خبر داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما