plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۱۹۳۰

کلاهبرداری از ۷۰۰ حساب بانکی در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: فردی که با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده از ۷۰۰ حساب بانکی شهروندان این استان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
کلاهبرداری از ۷۰۰ حساب بانکی در سیستان و بلوچستان
به گزارش ایصال نیوز از پلیس، سرهنگ مرتضی جوکار در این‌باره اظهارداشت: در پی ارسال تعدادی پرونده از استان‌های کشور مبنی بر اینکه فردی ناشناس با استفاده از شیوه‌های مختلف جعلی و مجرمانه همچون شگردهایی تحت عنوان سامانه سهام عدالت و سامانه ثنا اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مردم کرده، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به سرنخ های به دست آمده مبنی بر حضور متهم مورد نظر در این استان، کارشناسان پلیس فتا سیستان و بلوچستان بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش های فنی در کشف جرایم سایبری موفق شدند رد پای مجرم را شناسایی و به هویت وی دست پیدا کنند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از هماهنگی قضائی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از محل متهم تعدادی تجهیزات هوشمند، سیم کارت فعال دارای هویت جعلی و چندین کارت بانکی کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: تعداد ۷۰۰ حساب بانکی که فرد مجرم از آن‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کرده نیز مورد شناسایی قرار گرفته که تاکنون ۳۰ نفر از شکات اقدام به طرح شکایت کرده‌اند.

سرهنگ جوکار بیان کرد: متهم با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده تحت عناوین مختلف و به صورت جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرده و لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار بوده که متهم با شگرد مجرمانه،نسبت به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد اقدام می‌کرده که با تیزبینی کارشناسان زبده پلیس فتا استان به دام می افتد.

وی با تقدیر از اقدام سریع پلیس فتا استان در شناسایی و کشف این پرونده سایبری، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irو یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما