plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۱۴۹
تحولات پی در پی در سودان

نظامیان سودان با کنار گذاشتن همه توافقات قبلی، خواستار برگزاری انتخابات شدند

درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره سودان توسط آلمان و انگلیس
ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای نظامیان سودان بامداد امروز سه شنبه با اعلام اینکه احزاب و سیاسیون مذاکره کننده فعلی به دنبال تصاحب قدرت برای منافع سیاسی حزبی هستند، مذاکرات و تمامی توافقات قبلی را مسکوت گذاشت و خواستار برگزاری انتخابات مردمی ظرف 9 ماه آینده با نظارت سازمان ملل و کشورهای منطقه شد. وی گفت ارتش اجازه تشکیل حکومت خودکامه دیگری را نخواهد داد. گفته می شود این تصمیم پس از رایزنی با عربستان و مصر گرفته شده است. احزاب مخالف سودانی این اقدام نظامیان را کودتا خواندند و مردم را به گسترش تظاهرات و عصیان مدنی فرا خواندند.
نظامیان سودان با کنار گذاشتن همه توافقات قبلی، خواستار برگزاری انتخابات شدند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای نظامیان سودان با اعلام اینکه برخی احزاب و سیاسیون توانایی اداره کشور را ندارند و به دنبال تصاحب قدرت برای منافع سیاسی حزبی هستند،مذاکرات و تمامی توافقات قبلی را مسکوت گذاشت و خواستار برگزاری انتخابات مردمی ظرف 9 ماه آینده زیر نظر سازمان ملل و نظارت کشورهای منطقه شد. وی با اعلام اینکه یک دولت موقت برای اداره امور در این 9 ماه تشکیل خواهد شد و پس از آن دولت قانونی و منتخب قدرت را براساس انتخاب مردم بدست خواهد گرفت.
احزاب مخالف در سودان این اقدام سشورای نظامی را کودتا و دیکتاتوری خواندند و خواستار تظاهرات سراسری مردم شدند. تاکنون بیش از 35 نفر در یورش نظامیان به مردم معترض سودان کشته شده اند.
از سوی دیگر به گزارش یورونیوز، انگلیس و آلمان خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته درباره اوضاع سودان شدند.
سودانی‌ها خواستار آن هستند که زمام امور این کشور در دست یک حکومت غیرنظامی باشد، هرچند از زمان برکناری عمر البشیر از قدرت در سودان، یک شورای انتقالی نظامی زمام امور را در دست گرفته است. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل متحد و سران بسیاری از کشورها در واکنش به تحولات سودان، اعمال خشونت علیه «شهروندان سودانی» را محکوم کردند.
انتهای پیام/*
۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما