plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۴۶۵۴

تظاهرات علیه کودتاچیان در بزرگترین شهر میانمار

هزاران نفر از ساکنان یانگون، بزرگترین شهر میانمار روز شنبه در اعتراض به کودتای اخیر نظامیان علیه آنگ سان سوچی، رهبر پیشین دولت این کشور تظاهرات کردند. چین و روسیه تاکنون مانع از محکومیت کودتای نظامی میانمار در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده اند.
تظاهرات علیه کودتاچیان در بزرگترین شهر میانمار
به گزارش ایصال نیوز، این تظاهرات در حالی برگزار شد که دولت نظامی میانمار دسترسی به اینترنت را به شکل گسترده ای محدود کرده است. خبرگزاری فرانسه تعداد شرکت کنندگان در اعتراض های روز شنبه در شهر یانگون را سه هزار نفر تخمین زد.

بنا به گزارش این خبرگزاری تظاهرکنندگان پرچم، شال و دستبندهای قرمز، رنگ حزب لیگ ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی را به همراه داشتند. در جریان اعتراض های روز شنبه در یانگون با وجود حضور چشمگیر ماموران نظامی و انتظامی هیچگونه درگیری بین آنها و تظاهرکنندگان روی نداد.

دسترسی به اینترنت در میانمار همزمان با اعتراض ها در یانگون برای دومین بار طی یک هفته اخیر به شدت مختل شده است. حتی در صورت اتصال به اینترنت نیز امکان استفاده از شبکه های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام وجود ندارد.

معترضان به کودتای نظامیان در میانمار طی روزهای گذشته با استفاده از هشتگ هایی از جمله «دموکراسی می خواهیم» و «صدای میانمار را بشنوید» به کودتای نظامیان و سرنگونی دولت تحت رهبری آنگ سان سوچی اعتراض کرده بودند.

یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در میانمار اعلام کرد که شبکه های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام به دستور مقامات این کشور «تا اطلاع ثانوی» فیلتر شده اند.

نت بلاکس که وضعیت دسترسی به اینترنت در کشورهای مختلف را رصد می کند روز شنبه از محدودیت تقریبا کامل اینترنت در میانمار سخن گفت.

شرکت توئیتر در واکنش به فیلتر این شبکه اجتماعی در میانمار چنین اقدامی را «نقض» حقوق افرادی دانست که «می خواهند صدایشان شنیده شود.»

ارتش میانمار دو روز پیش دستور فیلتر شبکه اجتماعی فیسبوک را صادر کرده بود.

میلیون ها نفر از مردم میانمار از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

وزارت حمل و نقل و ارتباطات میانمار در توجیه فیلتر شبکه های اجتماعی اعلام کرده است که این پایگاه ها باعث ایجاد «سوءتفاهم» نزد عموم مردم می شوند.

چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مانع از محکومیت کودتای نظامی میانمار در این شورا شده اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما