plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۲۱۴۲
مذاکرات برای انتقال قدرت در سودان متوقف شد

قیام سراسری سودان علیه خودکامگی شورای نظامیان سودان

امروز در سرکوب اعتراضات مردمی سودان بیش از 15 تن کشته شده اند
شورای نظامی ادعا کرد در حمله به منطقه تحصن، عده ای عناصر اخلال گر مورد حمله قرار گرفتند و هدف شکستن تحصن مردم نبوده است، اما جنبش آزادی بخش سودان و دیگر احزاب سیاسی شکستن تحصن خارطوم را با توسل به زور، شدیدا محکوم کردند، رهبران ائتلاف آزادی و تغییر میگویند اتفاقی که امروز افتاد هر گونه راه را برای مذاکره و گفتگو با شورای نظامیان بست.حزب امت سودان نیز خواستار ادامه تحصن شد و حمله به مردم را نیرنگ و جنایتی بزرگ دانست.
قیام سراسری سودان علیه خودکامگی شورای نظامیان سودان
به گزارش ایصال نیوز به نقل از منابع خبری، در پی تصمیم مشکوک و غیر منتظره شورای نظامیان سودان مبنی بر برخورد نظامی با تحصن کنندگان سودانی و پس از استقرار واحد های ضد شورش در خارطوم پایتخت سودان، از بامداد امروز مذاکرات بین احزاب سیاسی و نظامیان سودان متوقف و فراخوان عصیان عمومی علیه نظامیان از سوی ائتلاف اتحادیه های مشاغل و احزاب و شخصیتهای سیاسی داده شد.
ائتلاف مشاغل سودان {بزرگترین ائتلاف معترضان در این کشور} و سایر احزاب سیاسی سرشناس سودان برای انتقال قدرت از نظامیان به دولتی غیر نظامی، خواستار تظاهرات عمومی مردم و تحصن آنها در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ این کشور شدند.
العالم نیز اعلام کرد: از صبح امروز ارتش سودان تمام مسیرهای منتهی به محل تحصن در خارطوم را بست، و علی رغم تظاهرات مردم در پایتخت سودان، شورای نظامی می کوشد میدان تحصن را به کنترل کامل خود درآورد.
از سوی دیگر شورای نظامی این کشور که پس از اعلام پایان حکومت البشیر قدرت را در دست گرفته است با استقرار گسترده واحدهای ضد شورش در مراکز تجمع معترضان به سوی آنها آتش گشود. درگیری های امروز میان معترضین و نظامیان بیش از 15 نفر کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته است.
الجزیره به نقل از کمیته پزشکان این کشور می گوید به دلیل شرایط امنیتی حاضر در بیمارستان‌ها اعلام آمار دقیق قربانیان ممکن نیست اما آمار کشته شدگان از 15 نفر بیشتر است.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما