plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۲۱۴۶۸

استقلال با سبقت از پیکان، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد

پیکان 0-1 استقلال
استقلال در یک دیدار حساس و نفس‌گیر و در روزی که پیکان نمایش فوق‌العاده زیبا و قابل قبولی را از خود ارائه داد، موفق شد با گلزنی مطهری، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شود.
استقلال با سبقت از پیکان، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد
به گزارش ایصال نیوز، در دیداری که پیکان عملکرد قابل قبول و زیبایی را از خود به‌نمایش گذاشته بود، استقلال توانست از سد حریف خود عبور کرده و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شود.

این دیدار حساس روز دوشنبه 19/11/1400 و ساعت 17:00 ورزشگاه دستگردی تهران‌ و بدون تماشاگر با داوری بیژن حیدری‌ برگزار شد. دیداری که پس از تساوی در پایان 90 دقیقه، به وقت‌های اضافه کشیده شد و تیم فرهاد مجیدی با تک گل ارسلان مطهری، از سد میزبان خود گذشت.

*نیمه اول

دو تیم در دقایق ابتدایی بیشتر سعی در محک زدن یکدیگر داشتند و تلاش خاصی برای خلق موقعیت ‌روی دروازه یکدیگر انجام ندادند.

پس از این‌که جلالی، رمضانی و دانشگر چند فرصت نصف و نیمه را به روی دروازه پیکان خلق کردند، این سامان فلاح بود که اولین موقعیت جدی بازی را به‌دست آورد. پس از ارسال مجتبی حقدوست به درون محوطه جریمه، فلاح صاحب موقعیت شد که شوت محکم این بازیکن را علیرضا رضایی در مصافی تک به تک مهار کرد.

این تنها موقعیت بزرگ پیکان در نیمه نخست نبود. در آخرین دقیقه نیمه نخست، خودروسازان صاحب یک ضربه کرنر شدند. ارسال محمدجواد آزاده به درون محوطه جریمه به محمدعلی فرامرزی رسید که ضربه سر این بازیکن پس از واکنش دیدنی علیرضا رضایی، به تیر دروازه برخورد کرد و راهی کرنر شد. کرنر دوم را ابراهیم صالحی با یک ضربه سر به سمت دروازه استقلال زد که توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت تا پیکان در کمتر از یک دقیقه، 2 فرصت بسیار خوب را از دست بدهد. در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

*نیمه دوم

 با آغاز نیمه دوم، باز هم این تیم پیکان بود که موقعیت‌های خوبی برای گلزنی خلق کرد. در دقیقه 54 یک ارسال از سمت راست به روی دروازه، با ضربه سر محمدحسین فلاح همراه شد که توپ این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

پیکان در دقیقه 57 یک فرصت بزرگ برای گلزنی داشت که سنگربان آبی‌ها، تیم میزبان را ناکام گذاشت. پاس خوب صالحی در مصافی تک به تک نصیب حقدوست شد که علیرضا رضایی گلر استقلال با خروج به موقع از دروازه و ایستادن در مسیر شوت بازیکن پیکان، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در ادامه استقلال چند فرصت را به‌دست آورد که هیچ‌کدام آنها به ایجاد موقعیت جدی خلق نشد. تیم فرهاد مجیدی در دقیقه 82 موقعیت خوبی را به‌دست آورد. جعفر سلمانی پس از پیش روی و عبور از میان بازیکنان پیکان، پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت بیرون پای این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 85 استقلال یک موقعیت دیگر نیز به‌دست آورد. ابتدا شوت نیک‌نفس با برخورد به مدافعین برگشت خورد و در ادامه حسین‌زاده با یک ضربه قیچی برگردان دروازه پیکان را تهدید کرد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه دو تیم موقعیت خاصی را به‌دست نیاوردند تا بازی در 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

* گل در وقت های اضافه

پس از تساوی دو تیم، کار به وقت‌های اضافه کشیده شد که در همان ابتدای کار، بالاخره قفل دروازه‌ها باز شد. ارسال خوب جعفر سلمانی از سمت چپ در دهانه دروازه به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با یک پرش بلند و ضربه‌ای قیچی مانند، توپ را به تور دروازه فرهاد کرمانشاهی چسباند تا نخستین گل بازی به ثمر برسد.

در دقیقه 101 پیکان باز هم یک فرصت استثنایی گلزنی را از دست داد. ابتدا شوت غلامی را رضایی مهار کرد و در ادامه نیز شوت ثابت ایمانی باز هم به تیر افقی دروازه استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت.

پیکان که عملکرد شایسته و قابل تحسینی در این بازی داشت، باز هم می‌توانست به گل برسد که چنین نشد. آنها تقریبا از میانه‌های میدان صاحب یک ضربه کاشته شدند.

ارسال منصور باقری به روی دروازه را محمدمهدی محبی با یک شوت بغل پا به سمت دروازه استقلال روانه کرد که علیرضا رضایی با واکنشی استثنایی توپ را از گوشه دروازه بیرون کشید و دروازه تیمش را نجات داد.

در ادامه پیکانی‌ها که خسته هم شده بودند، نتوانستند موقعیت جدی دیگری را به روی دروازه استقلال خلق کنند و تنها شوت محبی بود که از بالای دروازه به بیرون رفت.

در نهایت این بازی حساس و نفس‌گیر با وجود عملکرد خوب پیکانی‌ها با برتری یک بر صفر استقلال و راهیابی این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی همراه شد.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما