plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۲۱۲۰۴
در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم استان گیلان

رئیسی: هیچ دستگاهی حق ندارد ساحلی را که متعلق به مردم است اشغال کند

نیازمند مدیران انقلابی و تحول‌خواه هستیم
رئیس جمهور با اشاره به اشغال بخشی از سواحل توسط دستگاه‌های اداری تاکید کرد: همه دستگاههای اداری در گیلان و هر استانی که دارای ساحل است باید آن مقدار از سواحل را که بر خلاف مقررات اشغال کرده‌اند به سرعت به نفع مردم آزاد کنند و هیچ دستگاهی در دولت حق ندارد ساحلی را که متعلق به مردم است اشغال کند و در این رابطه باید به حدودی که قانون تعیین کرده است، برگردند.
رئیسی: هیچ دستگاهی حق ندارد ساحلی را که متعلق به مردم است اشغال کند
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (جمعه) در ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان در دیدار نخبگان، علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که باید از فرصت‌های موجود برای توسعه پایدار، پیشرفت آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم استفاده شود و در این راستا هر حرکت واقدامی در جهت پیشرفت به معنای مقابله با خواست دشمنان است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز حرکت در جهت تغییر وضع موجود به نفع مردم و ارزشهای انقلابی، اقدامی پسندیده است که می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.

آقای رئیسی پیری جمعیت را از جمله مشکلات استان گیلان دانست و اظهار داشت: برای غلبه بر این مشکل راهکارهای زیادی وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف سازد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گره گشایی و حل مشکلات مردم و تقویت روحیه امید  وظیفه مجموعه دولت و همه کسانی است که بنام نظام اسلامی خدمت می‌کنند

حجة الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان از افتخارات بزرگ و شخصیت‌های برجسته و نامداری برخوردار است، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک خان جنگلی، آیت‌الله العظمی بهجت، علما و سرداران سرافراز و ۸ هزار شهید عالیقدر از جمله افتخارات استان گیلان و کشورمان و الگوهای بی‌نظیری برای نسل جوان هستند.

رئیس جمهور افزود: سلوک و اندیشه شخصیت‌های عالم و فرزانه‌ای همچون مرحوم آیت‌الله بهجت می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان باشد.

آقای رئیسی با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی در استان، اظهار داشت: توسعه گردشگری در استان گیلان باید در پرتو حفظ فرهنگ بومی، دینی و ارزشی مردم استان رقم بخورد.

رئیس جمهور افزود: از شاخصه‌های بسیار روشن مردم استان گیلان، دین‌مداری، ولایتمداری و عشق به ارزشهای دینی است که لازم است در همه فعالیت‌ها و اقداماتی که در سطح استان انجام می‌شود مورد توجه قرار بگیرد.

آقای رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و معدنی استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند محور فعالیت‌های اقتصادی و ترانزیتی کشورمان در بسیاری از تبادلات تجاری در قالب پیمان‌های منطقه‌ای باشد.

رئیس جمهور با انتقاد از وضعیت نامناسب مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی گفت: قرار بود مناطق آزاد محلی برای رونق تولید، اشتغال و صادرات باشند و امروز اگر این اهداف محقق نشده لازم است بازنگاهی در ساختار و عملکرد آنها انجام شود.

حجة الاسلام رئیسی با اشاره به اهمیت تولید و رونق صادرات و اشتغال گفت: فعال کردن کارخانجات و مجموعه‌های صنعتی نیمه فعال و تعطیل شده نقش بسزایی در این زمینه ها دارد و اولویت دولت فعال‌سازی این گونه مجموعه‌های تولیدی و صنعتی است.

دکتر رئیسی تاکید کرد: لازم است اشتغال پایدار در استان شکل بگیرد تا نگرانی جوانان و خانواده‌های آنان برطرف شود.

رئیس جمهور فضای طبیعی دلنشین و زیبای استان گیلان را از جمله ظرفیت‌های بزرگ استان دانست و گفت: متاسفانه به این ظرفیت استان کم توجهی شده است به نحوی که دو رودخانه گوهررود و زرجوب وضع بسیار نامناسبی دارند و امروز ضمن بازدید از گوهر رود تاکید کردم  کارگروهی برای احیای این دو رودخانه و نیز تالاب تشکیل و به سرعت برای رفع مشکل هر سه بخش چاره‌اندیشی و گوهر بودن و زر بودن این دو رودخانه متبلور شود

حجة الاسلام رئیسی با بیان اینکه استان گیلان قطب کشاورزی است، گفت: برای فعال کردن این بخش لازم است ارتباط دانشگاه با بخش کشاورزی برقرار و تقویت شود و با این ارتباط می‌توان برای مشکل آب و افزایش بهره‌وری چاره‌اندیشی کرد.

رئیس جمهور همچنین بر گسترش ارتباط نخبگان با دولت تاکید کرد و گفت: به همه مدیران دستگاهها تاکید دارم که با نخبگان، صاحب نظران و فرهیختگان ارتباط نزدیک داشته باشند.

آقای رئیسی در ادامه با اشاره به اشغال بخشی از سواحل توسط دستگاههای اداری تاکید کرد: همه دستگاههای اداری در گیلان و هر استانی که دارای ساحل است باید آن مقدار از سواحل را که بر خلاف مقررات اشغال کرده‌اند به سرعت به نفع مردم آزاد کنند و هیچ دستگاهی در دولت حق ندارد ساحلی را که متعلق به مردم است اشغال کند و در این رابطه باید به حدودی که قانون تعیین کرده است، برگردند.

رئیس جمهور بسته بندی و عرضه مناسب محصولات کشاورزی از جمله چای را حائز اهمیت دانست و گفت: محصولات کشاورزی از بازار صادارتی خوبی در منطقه برخوردار هستند که توجه به آن می‌تواند فواید فراوانی برای کشاورزان و نیز اقتصاد استان داشته باشد.

حجة الاسلام رئیسی در ادامه بر لزوم استفاده از مدیران کارآمد، انقلابی و تحول‌خواه تاکید کرد و گفت: مدیرانی که بانیان وضع موجود هستند نباید در این عرصه حضور داشته باشند. در شرایط کنونی نیازمند مدیران انقلابی و تحول‌خواه هستیم تا روند امور را به نفع مردم و پیشرفت و تعالی کشور تغییر دهند.

در این مراسم نمایندگان اقشار مختلف مردم استان گیلان در سخنان جداگانه‌ای دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات‌شان را در حوزه‌های مورد نظر خود با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما