plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۲۴۹۴۶
مقابله قاطع اسدالله عباسی با سوداگران زمین

استاندار گیلان: ساخت ویلاهای لاکچری قابل پذیرش نیست مسئولان مربوطه را عزل می کنیم

انتقاد استاندار از بی ثباتی مدیریتی شهر رشت
استاندار گیلان با بیان اینکه سبک زندگی روستایی باید منطبق با ارزش های اسلامی و ایرانی باشد، افزود: ساخت ویلاهای لاکچری و هدایت روستاییان به سمت حاشیه شهرها که مشکلات بسیاری را نیز بدنبال دارد، قابل پذیرش نیست فرهنگ آپارتمان نشینی را نباید به سمت روستا ببریم و اگر چنین تخلفی صورت گیرد، مسئولان مربوطه را عزل می کنیم..
استاندار گیلان: ساخت ویلاهای لاکچری قابل پذیرش نیست مسئولان مربوطه را عزل می کنیم
به گزارش ایصال نیوز، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در نشست با دهیاران و شوراهای استان با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری اظهار داشت: دهیاران خود اهل روستا هستند و از بافت روستا و بافت فرهنگی آن صیانت می کنند اما باید طرح و برنامه داشته باشند و هر برنامه ای پیوست  پژوهشی و علمی داشته باشد.
وی یکی از وظایف دهیاران را نشاط روستاییان دانست و گفت: فرهنگ آپارتمان نشینی را  نباید به سمت روستا ببریم و اگر چنین تخلفی صورت گیرد ، مسئولان مربوطه را عزل می کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه سبک زندگی روستایی باید منطبق با ارزش های اسلامی و ایرانی باشد، افزود:  ساخت ویلاهای لاکچری و هدایت روستاییان به سمت حاشیه شهرها که مشکلات بسیاری را نیز بدنبال دارد، قابل پذیرش نیست .

عباسی با بیان اینکه بنیاد مسکن باید برای بازنگری و اجرای طرح های هادی از نخبگان، فرمانداران و شهرداران مشورت بگیرد، گفت: بعد از جمع بندی این طرح ها  برای اصلاح و تصویب  در جلسه استانی مطرح شود.
 وی گفت : اگر کسی از زمانی که بنده مسئولیت استان را برعهده گرفتم در روستایی اجازه ساخت و ساز پیدا کند تمامی کسانی که برای صدور مجوز  آن امضاء کرده اند، مقصرند و باید خسارت پرداخت کنند .

استاندار گیلان همچنین با اشاره به خدمات دولت در روستاها گفت:  امسال برای رفع مشکل آب شرب برای روستاهای استان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

عباسی همچنین با اشاره به شرایط دشوار و مشکلات آب کشاورزی در استان گفت: در شروع فصل زراعی قرار بود ۶۰ هزار هکتار از زمین های استان به دلیل کمبود آب کنار گذاشته شود.

انتقاد استاندار از بی ثباتی مدیریتی شهر رشت

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه پسماند اولویت استان است از راه اندازی ۲ خط جدید طی روزهای آتی برای ساماندهی پسماند سراوان خبر داد و گفت: با چهار خط ایجاد شده می توان هزار تن زباله را مدیریت کرد.

عباسی بر ضرورت ثبات مدیریت شهری برای اجرای برنامه ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه رشت طی چندین سال گذشته با عدم ثبات مدیریت شهری همراه بوده است که برای اجرای برنامه ها آسیب زننده است.

وی با تا کید بر اینکه باید ساماندهی زباله و تفکیک زباله از مبدا در اولویت قرار بگیرد،خاطر نشان کرد:  روستاهایی که در این زمینه موفق عمل کنند برای ارائه تجهیزات  و ماشین آلات و اجرای طرح هادی در اولویت قرار می گیرند .

استاندار گیلان همچنین از شهرداری ها خواست به جای تکیه بر درآمدهای تراکم و  عوارض برای درآمدهای پایدار خود از سرمایه گذاری ها استفاده کنند.

گیلان یک هزار و ۸۳۲ دهیاری دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما