plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۲۱۱۸۷
در سفر به گیلان و در فرودگاه سردار جنگل رشت

رئیس جمهور: دولت به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های استان گیلان است

بازدید رئیسی از شرکت صنایع پوشش ایران
سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه استان گیلان از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری گسترده‌ای برخوردار است، اظهار داشت: دولت با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های استان گیلان در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح استان است.
رئیس جمهور: دولت به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های استان گیلان است
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، رئیس دولت سیزدهم روز جمعه در بدو ورود به استان گیلان در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت: استان گیلان در حوزه اقتصاد دریا، گردشگری و صنعت از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که با فعال کردن آن می‌توان مشکلات و نگرانی‌های مردم استان به ویژه در حوزه بیکاری را برطرف کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پیش از انجام این سفر استانی، نیازمندی‌ها و مشکلات استان مورد بررسی قرار گرفته است و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات تهیه شده که در جلسه شورای اداری استان پس از بحث و بررسی به تصویب خواهد رسید.

آقای رئیسی گفت: امیدوارم اقدامات جدی که برای پیشرفت و آبادانی استان گیلان آغاز شده است، به رفع مشکلات و ارتقای سطح استان در حوزه‌های مختلف بیانجامد.



**بازدید رئیسی از شرکت صنایع پوشش ایران



رئیس جمهور پس از ورود به رشت، در ابتدای سفر کاری خود به استان گیلان از شرکت صنایع پوشش ایران که پس از سال‌ها توقف فعالیت در چند ماه اخیر عملیات نوسازی و راه‌اندازی آن در دست اجراست بازدید کرد.

آقای رئیسی در این بازدید با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین محلی در جریان روند رفع مشکلات و راه‌اندازی این کارخانه قرار گرفت.

رئیس دولت سیزدهم از پیشرفت چشمگیر عملیات نوسازی و راه‌اندازی این واحد تولیدی به عنوان نمادی از همت و پشتکار دست اندرکاران برای احیا و رونق تولید یاد و از تلاش‌ها در این زمینه قدردانی کرد.

رئیسی همچنین در گفتگویی با کارکنان و کارگران شرکت صنایع پوشش ایران، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت.

شرکت صنایع پوشش ایران از ۱۷ سال پیش به دنبال واگذاری بی ضابطه به بخش خصوصی به طور کامل تعطیل شده بود که در سال ۹۹ به دنبال سفر حجة الاسلام رئیسی در کسوت رئیس قوه قضائیه روند رفع مشکلات و راه‌اندازی مجدد آن آغاز گردید.


***بازدید رئیس جمهور از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین



رئیس جمهور، پس از بازدید از شرکت صنایع پوشش ایران، راهی مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین شد و در بازدید از این مرکز، از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مزیت‌های توسعه این بندر قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی هنگام بازدید از اسکله بندر کاسپین وزیر راه و شهرسازی و مسئولین بندر کاسپین از جزئیات آن گزارش دادند و رئیس چمهور در جریان روند احداث اسکله‌های جدید در این بندر و نیز آخرین وضعیت اتصال خط آهن چابهار به بندر کاسپین و همچنین مزیت‌های صادراتی و ترانزیت دریایی آن قرار گرفت.

بندر کاسپین از بنادر نسل سوم و پیشرفته شمال کشور است که امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در آن وجود دارد.

بر اساس گزارش ارائه شده تکمیل این بندر سهم زیادی در اشتغال و رونق اقتصادی و تجاری در استان خواهد داشت.

سفر رئیس دولت سیزدهم به استان گیلان ادامه دارد و اخبار تکمیلی در گزارش های خبری بعدی از این سفر منتشر می شود. 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما