plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۱۰۵۶
در خطبه های نماز جمعه مصلای امام خمینی اصفهان

امام جمعه اصفهان: معامله و ارتباط با کشورهای دیگر بدون پذیرش تسلط اشکالی ندارد

از نظر اسلام فقط با کفار در حال جنگ حق معامله نداریم
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به انتقاداتی درباره زیر سوال رفتن شعار نه شرقی نه غربی به واسطه دیدار رییس جمهور ایران و روسیه، گفت: پذیرش سلطه اجانب حرام است ولی معامله و ارتباط با کشورهای دیگر اشکالی ندارد.
امام جمعه اصفهان: معامله و ارتباط با کشورهای دیگر بدون پذیرش تسلط اشکالی ندارد
به گزارش ایصال نیوز، آیت اللّه سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سفر رییس جمهور به روسیه گفت: روسیه یک کشور است و چین نیز به دنبال تسلط بر کشوری نبوده و تنها به به فکر بازار خودش است و لذا ارتباط و تعامل بدون پذیرش تسلط اشکالی ندارد.

وی با اشاره به اقامه نماز رییس جمهور در کاخ کرملین افزود: اینکه انسان در جایی که سال‌ها مرکز کمونیسم بوده است نماز را در اول وقت اقامه کند، نشان از آن است که همه بدانند تکیه ما تنها بر خداست و با تکیه به او حرکت می‌کنیم و تکیه به قدرت‌های مادی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: دلیلی برای اینکه با کفار معامله نداشته باشیم نداریم و از نظر اسلام فقط با کفار در حال جنگ حق معامله نداریم زیرا موجب تقویت او می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: منظور از نه شرقی نه غربی، نپذیرفتن سلطه شرق و غرب است ولی معامله و ارتباط مشکلی ندارد و خود حضرت علی (ع) حتی از کافر قرض می‌گرفت.
امام جمعه اصفهان با اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه، تصریح کرد: این اقدام از نظر سیاسی بسیار بزرگ است و باید آمریکا را سرجایش خودش بنشانیم.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) گفت: تنها محبت به این بزرگان کافی نیست بلکه باید در عمل تابع بود.

وی روز زن اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا (س) بزرگترین الگو برای زنان و همسران است و حضرت علی (ع) به عنوان یک بسیجی که تمام وجودش وقف دفاع از اسلام بود با همدیگر زندگی ساده و فقیرانه‌ای داشتند و در عین حال هر دو از هم راضی و خشنود بودند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سیره حضرت زهرا (س) درباره حجاب و عفاف، تاکید کرد: رعایت حجاب در رفتار زنان جامعه، به نفع خودشان است و موجب می‌شود زن اذیت نشود و از چشم‌های فاسد در امان باشد.

وی تصریح کرد: عظمت زن آن نیست که امروز ترویج می‌شود بلکه آن است که در اسلام در قالب الگوهایی چون مریم و آسیه همسر فرعون و حضرت زهرا (س) بیان شده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به ترویج فساد و لاابالی گری گفت: امروز نیز دشمن به جای استفاده از تسلیحات تلاش می‌کند برهنگی را ترویج کند و لذا زنان باید بدانند که جبهه، جبهه فرهنگی است.

امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز نیز خضوع و خشوع در نماز، پرهیز از کار و سخن لغو، پرداخت زکات، پاکدامنی، ادای امانت، وفای به عهد و میثاق را از ویژگی‌های مومنان در قرآن برشمرد و افزود: مومنان یاد و ذکر خدا می‌کنند و این به معنای آن است که وقتی امکان نافرمانی خدا برایشان حاصل می‌شود با یاد خدا از این کار امتناع می‌کنند.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما