plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۴۷۷۲
در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان

طباطبایی نژاد: حداقل داشتن چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می شود

ذی‌الحجه فرصت مناسبی برای ارتقای توشه معنوی و توبه است
امام جمعه اصفهان گفت: تک فرزندی شدن موجب محرومیت فرزند از خواهر و برادر، عمه، خاله، عمو و دایی در حال و آینده شده و در فرزندان احساس کمبود ایجاد می‌کند و حداقل داشتن چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می شود.
طباطبایی نژاد: حداقل داشتن چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می شود
به گزارش ایصال نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به شرایط اقتصادی موجود افزود: مردم، مسوولان و نمایندگان مجلس همه مشکلات را می‌دانند و در صدد رفع آنها هستند.

وی با بیان اینکه امروز از یک سو در شرایط جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمن قرار داریم، اظهار داشت: از سوی دیگر ۲ تولید کننده اصلی مواد غذایی یعنی روسیه و اوکراین با هم در جنگ هستند و بحران ایجاد شده و لازم است با همبستگی و دستگیری از همدیگر از این بحران ها عبور کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تاکید روایات درباره رعایت حال همسایگان، گفت: لازم است بر اساس روایات دینی به گونه‌ای رفتار کنیم که همسایگان ما آسیب و آزاری نبینند.
وی افزود: تک فرزندی شدن موجب محرومیت فرزند از خواهر و برادر، عمه، خاله، عمو و دایی در حال و آینده شده و در فرزندان احساس کمبود ایجاد می‌کند و حداقل داشتن چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می شود.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: رفتار والدین در تربیت فرزند بسیار موثر است لذا لازم باید با رعایت اخلاق و تقویت عملی راستگویی و سایر صفات شایسته ، کودک را تربیت کرد و نگران این نبود که افزایش تعداد فرزندان ما را از تربیت آنها باز می‌دارد.

وی با تبریک مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، روز عرفه، عید قربان و عید غدیر افزود: ذی‌الحجه ماه بزرگ و فرصت مناسبی برای ارتقای توشه معنوی و توبه است.

امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به ویژگی‌های مومن از منظر آیات و روایات، گفت: ایمان اعتقاد به قلب، اقرار به زبان و عمل با اعضای بدن است.

وی تصریح کرد: رشد فهم و درک و پیشرفت انسان وجه تمایز حیات انسانی و حیوانی است و بالاتر این ۲ حیات، طیبه‌ای است که در سایه ایمان و عمل صالح محقق می‌شود و به واسطه این حیات انسان دنبال حق و حقیقت است و بصیرت دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما