plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۲۳۰۹۴
در خطبه های نماز جمعه اصفهان

طباطبایی نژاد: باید تلاش کنیم فرهنگ دینی را در جامعه رواج دهیم

اصفهان در آزادی زندانیان، رتبه اول کشوری را دارد
امام جمعه اصفهان اظهارداشت: دانشجویان در زمان انقلاب تلاش کردند فرهنگ طاغوتی را تبدیل به فرهنگ اسلامی کنند و فرهنگ دینی را جا بیاندازند اما تا کنون محقق نشده و همه باید تلاش کنیم که به جای فرهنگ غربی، فرهنگ دینی را رواج دهیم.
طباطبایی نژاد: باید تلاش کنیم فرهنگ دینی را در جامعه رواج دهیم
به گزارش ایصال نیوز، سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان با اشاره به وصیت نامه حضرت علی(ع) اظهارداشت: حضرت علی(ع) فرزندان خود را به توجه یتیمان سفارش کرد و اظهار داشت:باید مواظب یتیمان بود چنانکه کمک به آنها قطع نشود بلکه استمرار داشته باشد.

وی افزود: اینکه برخی خیریه ها ادعا می کنند در یک شب چندین هزار پرس غذا توزیع کرده اند، اگر چه این اقدام بسیار خوب است اما این هزینه را از یک شب باید تبدیل به کمک مستمر کرد.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت:امسال به توفیق کاهش بیماری کرونا همه در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد که انتظار حضور جوانان را در این راهپیمایی داریم.

آیت الله طباطبایی گفت: امروز حضور فعال جوانان را در عرصه های مختلف شاهد هستیم، همانطور که جوانان ما در دانشگاه های مختلف در اعتکاف شرکت می کنند، اما به قول برخی بزرگان جوانان با چندین دهه قبل، قابل قیاس نیستند.

وی در ادامه به مناسبت دیگر این ماه، روز دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره)دستور تاسیس سپاه را دادند و از همان موقع با وجود آشنایی به تجهیزات و توانایی سپاه را در جنگ کنار ارتشی ها حمایت کردند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: امام خمینی(ره) دستور دادند همه از ارتش و سپاه دفاع کنند زیرا آنها سربازان امام زمان(عج) هستند.

فرهنگ دینی در کشور هنوز محقق نشده است

وی تاسیس شورای انقلاب فرهنگی را از دیگر مناسبت های مهم این ماه برشمرد و اظهارداشت: دانشجویان در زمان انقلاب تلاش کردند فرهنگ طاغوتی را تبدیل به فرهنگ اسلامی کنند و فرهنگ دینی را جا بیاندازند اما تاکنون محقق نشده و همه باید تلاش کنیم که به جای فرهنگ غربی، فرهنگ دینی را رواج دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد زمین گیر شدن و سقوط هلی کوپتر آمریکایی در طوفان شن طبس را یکی از معجزات خداوند عنوان کرد و افزود: آمریکایی ها میخواستند گروگان های گرفته شده در سفارت آمریکا  را نجات دهند که موفق نشدند.

وی  در ادامه صحبت های خود به حوادث دلخراش اخیر افغانستان اشاره و ادامه داد: جنایتکاری بدتر از این روزهای افغانستان نداریم چرا که در کوچه های این شهر پر از دست و پای قطع و جنایت است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: نتیجه دلبستن برخی کشورها به آمریکا همین است و ما باید در مقابل این زیاده خواهی ها ایستادگی و با آن مقابله کنیم.

شب قدر فقط شب بیداری نیست،بلکه شب زنده داری به معنای درک آن است
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود به فضیلت شبهای قدر اشاره و گفت:شب قدر مخصوص اسلام نیست و از قبل اسلام بوده است هر چند نزول قرآن را به شب های قدر نسبت می دهند.

وی افزود: شب قدر یک شب در سال است که تقدیر سال را خداوند به ولی خود واگذار می کند که اصولا طبق اعتقادات ما، ولی خداوند، ائمه اطهار(ع) هستند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:شب زنده داری به معنای شب بیداری صرف نیست بلکه منظور از شب بیداری، فهم،شعور و درک شب قدر است.

گفتنی است؛حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان امروز اصفهان بوده که به مناسبت لیالی قدر و شهادت مظلومانه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) به ذکر روایات مختلف از فضیلت شب های قدر پرداخت.

امروز میزهای خدمت مستقر در مصلی از یک ساعت قبل از اذان ظهر تا پایان نماز جمعه با حضور دادگستری کل استان اصفهان،شهرداری و شورای اسلامی شهر و با حضور اعضاء کمیته های نظارتی و مدیران(مناطق ۱،۳،۴،۵،۶،۷،۱۰،۱۳،۱۴) و سازمان ثبت اسناد و املاک و ویزیت تخصصی پزشکی رایگان نمازگزاران برپا بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما