plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۶۷۳۷
در خطبه های نماز جمعه اصفهان

طباطبایی نژاد: دشمن به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی است

برخی می‌خواهند رای بیاورند، به همه بد می‌گویند
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: دشمن در همه اغتشاش‌ها و جنایت‌هایی که علیه کشورمان انجام می‌دهد به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی است و از روش های مختلف مانند کشتن مردم و تحریم‌ها، ضربه می‌زند.
طباطبایی نژاد: دشمن به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی است
حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مصلای امام خمینی (ره ) این شهر با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) افزود: با اجباری کردن سوادآموزی، همه باید فرزندان خود را از هفت سالگی به مدرسه بفرستند و این کار در بسیاری از کشورها انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر این کار در ۴۰ سال گذشته انجام شده بود اکنون دیگر نیاز به نهضت سوادآموزی نبود، اظهار داشت: هنوز عده‌ای از روی ناآگاهی فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند و این فرزندان مجبورند در نهضت سوادآموزی باسواد شوند.

امام جمعه اصفهان، تشکیل نهضت سوادآموزی را یکی از اقدام‌های بزرگ امام راحل (ره) خواند و گفت: در زمان انقلاب اسلامی حدود ۴۵ درصد از جمعیت کشورمان باسواد بود و در این مدت افرادی که سواد نداشتند با مراجعه به نهضت سوادآموزی، باسواد شدند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۲ میلیون بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۵ سال در کشور داریم که با احتساب افراد مسن حدود پنج میلیون نفر می‌شود که زیاد نیست.

حضرت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین با تشکر از مربیان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: آنها با حقوق کم به روستاها و مناطق دور می‌رفتند و بسیار دیر جذب آموزش و پرورش شدند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم پس از تشکیل حکومت، نخستین کاری که در مدینه انجام داد، بحث سوادآموزی بود، افزود: حتی در آن زمان پیامبر، مهریه برخی از زنان را سوادآموزی یا قرآن آموزی تعیین و زنان نیز قبول می‌کردند و مانند زنان امروز نبودند.

امام جمعه اصفهان به جایگاه رفیع سوادآموزی و علم در اسلام اشاره و تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که از نظر علم، پیشتاز همه جهانیان باشیم.

وی به مناسبت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره و تصریح کرد: دشمن در همه اغتشاش‌ها و جنایت‌هایی که علیه کشورمان انجام می‌دهد به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی است و از روش های مختلف مانند کشتن مردم و تحریم‌ها، ضربه می‌زند.

حضرت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در سال 88 و به برکت سخنرانی رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم در روز 9 دی، مشت محکمی به دهان دشمن زده شد، افزود: این روز یوم الله و از افتخارات ما است و نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: افرادی که آن روزها جنایت کردند، دوست ندارند که این روز باقی بماند و می‌خواهند که فراموش شود اما نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقی بیفتد.

امام جمعه اصفهان به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره و خاطرنشان کرد: پولی که به آنها داده می‌شود، کم است و مقداری هم که باید بدهند گاهی عقب می‌افتد در حالی که از پزشکان را به موقع می‌دهند که این کار اشتباه و خلاف اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به (قشر) ضعیف بیشتر لطمه بزنیم، ادامه داد: امیدوارم که مسوولان به فکر بیفتند و به پرستاران توجه بیشتر کنند.

حضرت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تبریک ولادت حضرت مسیح (ع) و آغاز سال جدید میلادی به هموطنان مسیحی، گفت: عده‌ای در دنیا خود را مسیحی می‌دانند اما کاری جز مفسده و پلیدی انجام نمی‌دهند و در خط واقعی حضرت مسیح (ع) حرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه روایت قطعی داریم که زمانی‌که حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کند، حضرت مسیح (ع) می‌آید و پشت سر او نماز می‌خواند، اضافه کرد: در قرآن آمده است که حضرت مسیح (ع) از دنیا نمی‌رود مگر اینکه همه مسیحیان به دین اسلام گرایش پیدا کنند و مسلمان شوند.

امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز جمعه با بیان اینکه ذکر واقعی یعنی این که موقع عمل به یاد خدا باشیم و دستور خدا را اطلاعات کنیم، گفت: دیوانگی و گمراهی افراد به دلیل ذکر نکردن خداست که باعث می‌شود به ضرر خودشان و مملکت کار کنند مانند افرادی که در آشوب‌ها، مغازه مردم و بانک‌ها را به آتش می‌کشند.

وی با بیان اینکه اکنون موقع انتخابات است، تصریح کرد: برخی که می‌خواهند رای بیاورند به همه بد می‌گویند در حالیکه اگر خودشان چیزی دارند بیایند بگویند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما