plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۲۱۰۲۳
پلیس راه کردستان خبر داد

جاده‌های استان کردستان به علت بارش سنگین برف مسدود شد

ادارات دولتی استان کردستان در روز پنج‌شنبه تعطیل است
رییس پلیس راه کردستان گفت: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان به علت بارش برف و کولاک مسدود است و تردد امکان‌پذیر نیست. سخنگوی ستاد مدیریت بحران کردستان نیز از تعطیلی ادارات دولتی استان در روز پنج‌شنبه تعطیل خبر داد.
جاده‌های استان کردستان به علت بارش سنگین برف مسدود شد
به گزارش ایصال نیوز، سرهنگ عیسی گوهری روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به بارش برف از دیشب و وجود برف قبلی در جاده‌ها سطح جاده‌ها لغزنده و با وجود کولاک فعلی دید بسیار محدود است.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم امکان تردد و احتمال گرفتاری در برف و کولاک هیچ راننده‌ای وارد جاده‌های استان نشود.

با آغاز بارش برف و برودت هوا و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی تمام ادارات استان روز پنج‌شنبه ۳۰ دیماه تعطیل است و تردد در تمام جاده‌های بین شهری هم ممنوع شده است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کردستان گفت: با آغاز بارش برف و برودت هوا و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی تمام ادارات استان روز پنج‌شنبه ۳۰ دیماه تعطیل است.

محمد فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد فرمانداری‌های استان و با تایید استاندار کردستان، ادارات و سازمان‌های دولتی استان در روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه تعطیل است.

وی اضافه کرد:با عنایت به ادامه شروع مجددبارش برف و برودت دمای هوا و در راستای کاهش میزان ترددها در سطح شهرهای استان برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه احتمالی، ادارات و سازمان های دولتی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان به جز، دستگاه های امدادی و خدمت رسان و مراکز درمانی تعطیل خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: طبق دستور استاندار کردستان، مدیران دستگاه های دولتی جهت تصمیمی گیری و پیگیری مصوبات ستاد بحران باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

فلاحی با اشاره به انسداد راه ها در پی آغاز مجدد بارش برف از ساعات اولیه بامداد امروز در مناطق مختلف استان اظهار داشت: هم اکنون بر اثر بارش برف و کولاک شدید تردد در تمامی محورهای اصلی بین شهری استان ممنوع اعلام شده و مسافران سفرهای خود را کردستان کنسل کنند. طبق تصمیم قبلی ستاد بحران کردستان امروز قرار بود دستگاه های دولتی فعالیت خود را در استان با ۲ ساعت تاخیر آغاز کنند.

روز سه شنبه هفته جاری نیز به دلیل بارش سنگین برف و سرمای هوا تمامی اداره دولتی کردستان تعطیلی بود و مدارس این استان نیز از روز دوشنبه تعطیل اعلام شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما