plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۰۱۰۵
در پی اجرای طرح شهدای سلامت

۸۲ درصد جمعیت اصفهان مقابل کرونا واکسینه شدند

۲۰ هزار دُز واکسیناسیون دانش آموزان در هشت روز
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به‌دنبال اجرای برنامه واکسیناسیون طرح «شهدای سلامت»، رقم واکسیناسیون جمعیت این استان مقابل کرونا به ۸۲ دصد رسیده است.
۸۲ درصد جمعیت اصفهان مقابل کرونا واکسینه شدند
به گزارش ایصال نیوز، شاهین شیرانی سه شنبه شب در جلسه طرح بسیج واکسیناسیون شهدای سلامت اظهار داشت: رشد واکسیناسیون کرونا قبل از اجرای طرح روزانه زیر دو دهم درصد بود و با اجرای آن طی ۹ روز گذشته به ۴ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسیناسیون دانش آموزان را همچون واکسینه کردن مادران باردار بسیار پر اهمیت خواند و بیان داشت: تمام تلاش ما بر این است که کمترین آمار مرگ و میر را در بین جمعیت دانش آموزان و مادران باردار داشته باشیم.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه از مرگ ۱۵ مادر باردار در امسال خبر داد که ۱۴ مورد آن بر اثر کرونا گزارش شده است، گفت: این در حالی است که بیشتر مرگ و میر های بوقوع پیوسته بین مادرانی بودند که اعتقادی به واکسیناسیون نداشتند.

مهرداد زینلیان با بیان اینکه همچنان خمینی شهر کمترین میزان واکسیناسیون را دارد و این در حالی که با اجرای طرح بالاترین رشد واکسیناسیون را داشته است، ادامه داد: روند افزایش واکسیناسیون در سطح استان اصفهان ۲.۷۳ دهم درصد است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به ۲۰ هزار دُز واکسیناسیون دانش آموزان در هشت روز از طرح اشاره کرد و گفت: بطور قطع بین یک تا ۲ درصد جامعه تحت هیچ شرایطی زیر بار واکسیناسیون نمی‌روند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز از پوشش ۸۵ درصدی دُز اول واکسیناسیون دانش آموزان خبر داد و افزود: در شهرستان‌هایی مثل نجف آباد، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، کاشان و آران و بیدگل بین ۲ تا پنج هزار نفر از دانش آموزان هنوز واکسن نزدند و بیشتر نیز از خانواده هایی هستند که زیر بار واکسن نرفته اند.

محمد اعتدادی ادامه داد: اگر در حوزه واکسیناسیون دانش آموزان اصرار کنیم امکان اینکه شاهد تنش در مدرسه یا حتی با خانواده ها باشیم وجود دارد به همین دلیل تلاش شده است که با آرامش و تدبیر این مسیر را طی کنیم .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه انتظار ما این است که پوشش واکسیناسیون در استان اصفهان به ۹۵ درصد برسد، ادامه داد: روند واکسیناسیون باید روزانه افزایشی و شاهد شیب رو به بالا طرح باشیم.

محمد رضا جانثاری از روند رضایت بخش واکسیناسیون در اصناف خبر داد و گفت: روند اجرای طرح بسیج واکسیناسیون شهدای سلامت در برخی از شهرستان ها مثل کاشان و برخوار همگام با روند تصاعدی شهرستان اصفهان نبوده و رضایت بخش نیست.

استاندار اصفهان نیز در جمع بندی نتایج جلسه مذکور، روند کند واکسیناسیون در شهرستان هایی مثل کاشان را نگران کننده دانست و خواستار ورود جدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رفع موانع و چالش های پیش روی کاشان برای تسریع در امر واکسیناسیون شد و ادامه داد: در کاشان روند رشد واکسیناسیون در جمعیت دانش آموزان بیش از خانواده اعلام شده است.

سید رضا مرتضوی بیان داشت: در کاشان و آران و بیدگل روند رشد واکسیناسیون به دو دهم درصد در روز رسیده است در صورتی که در شهرستان اصفهان این آمار ۴ دهم است و این عقب ماندن کاشان از شهرستان اصفهان در اجرای طرح باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح شهدای سلامت یعنی تمام مجریان در هر شهرستانی متحد و شبانه روز پای کار بایستند، ادامه داد: لازم است که از ظرفیت صدا و سیما برای این امر استفاده و با ارائه اخبار روند رو به رشد واکسیناسیون در هر روز رقابتی بین شهرستان ایجاد و پوشش واکسیناسیون را به بالاترین حد و مرتبه برسانند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی امروز سه شنبه ۹ آذر ۵۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد ۱۰۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما