plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۴۷۶۹
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی بستری بیماران کرونایی در اصفهان

شمار مبتلایان با خیز ملایم در حال افزایش است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به اوائل بهمن حدود ۱۵ درصد رشد یافت و با خیز ملایم در حال افزایش است. دو شهر اردستان و نطنز در وضعیت نارنجی و ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
افزایش ۱۵ درصدی بستری بیماران کرونایی در اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گویی افزود: تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری شده در بیمارستان های استان تا دهه نخست بهمن امسال کمتر از ۴۰۰ نفر بود اما پس از آن روند افزایشی به خود گرفت و در زمان حاضر دست کم به ۴۵۰ نفر رسیده است.

وی به رنگ بندی جدید شهرستان های استان اصفهان از بیست و پنجم بهمن اشاره و اضافه کرد: در رنگ بندی جدید، ۲ شهرستان اردستان و نطنز در وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و هشت شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هفته قبل فقط یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار داشت، خاطرنشان کرد: این هفته تعداد شهرستان های نارنجی و زرد در استان اصفهان افزایش و آبی، کاهش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در سایر آمار کرونا از جمله بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت های ویژه و میزان مرگ و میر تغییر زیادی نسبت به هفته های گذشته نداریم، اظهار داشت: موارد مثبت تست های کرونا در استان در زمان حاضر حدود ۱۴ درصد است.

نجیمی با اشاره به اینکه احتمال افزایش میزان بستری ها در روزهای آینده وجود دارد، تصریح کرد: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و محدودیت های تردد شبانه در اصفهان نسبت به ماه قبل کاهش یافته است و بیم آن می رود که آمارها در روزهای آینده افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم هشدار داد که با وجودیکه آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور و اصفهان اما همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی، موثرترین راه ایمنی در برابر بیماری کووید ۱۹ است.

نجیمی با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۴۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک روسی به اصفهان تخصیص یافته است، افزود: واکسیناسیون کادر درمان بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های الزهرا(س)، عیسی بن مریم (ع) و شریعتی اصفهان آغاز شده است.
وی درباره کووید انگلیسی توضیح داد: در این مورد نمونه گیری فقط از افرادی که از طریق ترمینال هوایی وارد اصفهان شدند و سابقه مسافرت به کشورهایی دارای این نوع ویروس دارند، صورت می گیرد.

نجیمی افزود: تاکنون از بین این نمونه ها که تعداد بسیار کمی بوده و از اصفهان به تهران ارسال شده، هیچ مورد تایید شده ای نداشتیم.

بر اساس جدیدترین رنگ بندی شهرستان های استان اصفهان در همه گیری کووید ۱۹، اردستان و نطنز در وضعیت نارنجی، اصفهان، خمینی شهر، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، نجف آباد، کاشان، دهاقان، فریدن، خوانسار، فریدونشهر و آران و بیدگل در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۴۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از بین آنها ۸۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اتتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما