plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۹۹۱۶
با تأکید بر ضرورت تهیه و تدوین سند توسعه ۱۴۰۴

معتمدی: اجرای سند توسعه ۱۴۰۴، زیرساختهای فرهنگ و هنر اصفهان را تقویت می کند

۱۶ شهرستان در اصفهان فاقد مجتمع فرهنگی و هنری است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: زیرساختهای فرهنگ و هنر شهرستانهای استان با اجرای سند توسعه ۱۴۰۴، به عنوان نقشه راه تقویت می‌شود.
معتمدی: اجرای سند توسعه ۱۴۰۴، زیرساختهای فرهنگ و هنر اصفهان را تقویت می کند
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، روز یکشنبه در گفت گویی افزود: ضرورت تهیه و تدوین این سند، اطلاع از وضع موجود در شهرستانهای استان از نظر زیرساختهای فرهنگ و هنر بود که با شناسایی آنها در مناطق دارای کمبود به تقویت زیرساختها و در مناطق برخوردار به توسعه فعالیتها پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه برای شهرستانها، برش شهر به شهر این نقشه آماده شده است، افزود: در قالب ۲ برش، شناخت داشته‌ها و تعیین هدف برای دستیابی به نقطه مطلوب در پنج سال آینده این سند تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در این نقشه راه، شاخص های فرهنگی و هنری در استان براساس برنامه ششم توسعه و همچنین برمبنای بیانیه گام دوم انقلاب آماده شده است. وی ادامه داد: این سند در سال جاری که نخستین سال اجرای این برنامه است براساس شاخصهای وزارت فرهنگ و ارشاد و مولفه‌های فرهنگی و هنری استان به شهرستانها ابلاغ می شود.

* مدیریت فرهنگ و هنر مهمترین نتیجه اجرای سند توسعه است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، افزود: این نقشه راه به ما نشان می‌دهد که در کجا چه اقداماتی باید صورت گیرد و برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و پیگیریها به چه صورت در شهرستانها انجام شود.

حجت‌الاسلام معتمدی یکی از ویژگیهای خوب این سند را تعیین راهبردها عنوان کرد و گفت: به این منظور ۱۴ گام و راهبرد در این نقشه مشخص شده تا شهرستانها براساس آن حرکت کنند.

وی افزود: این سند در حوزه زیرساخت موسسات فرهنگی، آموزشگاه‌ها، کانونهای قرآنی، کانونهای مساجد و دیگر بخشها، مشخص می‌کند که داشته‌های ما در کدام شهرستانها است و در چه مناطقی باید تقویت شود.

به گفته وی؛ که این مهم نیازمند راهنمایی نمایندگان مردم در مجلس و ائمه جمعه شهرستانها است.

معتمدی ادامه داد: در نهایت این نقشه راه تدوین شده است تا بتوانیم عدالت فرهنگی ایجاد و سرانه فرهنگی برای شهرستانها تعیین کنیم. به گفته وی، اجرای این نقشه راه جزو تکالیف روسای ادارات در شهرستانها در حوزه ارزیابی و بودجه‌بندی با حمایتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که راهبردی و راهبری منابع انسانی و مادی در مسیر توسعه زیرساختهای فرهنگ و هنر در استان را بدنبال خواهد داشت.

معتمدی افزود: این سند دارای ۱۴ محور و راهبرد تعریف شده است که در حوزه شهر، روستا و بین‌الملل با توجه به مطرح بودن اصفهان در دنیا و مناسباتی که با شهرهای خواهر خوانده دارد قابل عملیاتی شدن است که تبادل فرهنگی را نیز بدنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تا زمانی که زیرساختهای فرهنگی و هنری ایجاد و تقویت نشود هنرمندان همیشه دچار چالش و محدودیت در حوزه فعالیت هستند.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: این سند می‌تواند نیازهای هنرمندان را تقویت و مشکلات آنها را رفع کند و بستری برای فعالیت هنرمندان در ابعاد مختلف فرهنگ و هنر و رسانه شود. وی افزود: لازمه اجرای این سند، مشارکت نهادهای دولتی، بخش خصوصی و مردمی بمنظور طی کردن مطلوب مسیر این نقشه راه است.

* ۱۶ شهرستان در اصفهان فاقد مجتمع فرهنگی و هنری است
حجت‌الاسلام معتمدی افزود: در زمان حاضر ۱۶ شهرستان در استان اصفهان فاقد زیرساختهای فرهنگی و هنری شامل مجتمع‌های فرهنگی، سینما و مراکزی از این نمونه است.

وی افزود: از جمله این مناطق می‌توان به چهار شهرستان تازه تاسیس در شرق اصفهان اشاره کرد که کمترین توجه به لحاظ زیرساختی به آنها شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: این موضوع یکی از کاستی‌هایی است که در این ۴۰ سال به آن پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه تنها در ۱۲ شهرستان استان مجتمع فرهنگی و هنری وجود دارد، گفت: این نقشه راه می‌تواند به تقویت زیرساختهای فرهنگ و هنر در مناطق دارای کسری کمک کند.

به گفته وی، در شهر اصفهان از نظر زیرساختهای فرهنگی مشکلی وجود ندارد، زیرا نهادهای مختلف آن را فراهم کردند و بسترلازم برای فعالیتهای فرهنگی و هنری وجود دارد.

معتمدی اظهار داشت: در شهرستانهای دارای کمبود یا فاقد زیرساختهای فرهنگی و هنری، این نقشه راه می تواند کمک کند که تا پنج سال آینده حداقل بخشی از نیازهای مردم وهنرمندان آنها برطرف شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما