plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۸۸۵۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان: عدالت فرهنگی در سند پنج ساله استان اصفهان تبیین شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از تدوین عدالت فرهنگی در سند چشم انداز فرهنگی استان خبر داد و گفت: در این سند زیر ساخت‌ها، توسعه مولفه‌های فرهنگی و جایگاه فرهنگ و هنر استان تا پنج سال آینده تبیین شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان: عدالت فرهنگی در سند پنج ساله استان اصفهان تبیین شد
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: رسیدگی به امور اصحاب فرهنگ و هنر یکی از برنامه‌های مهم جامعه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است در دوره کنونی نیز وزیر ارشاد زیربنای فرهنگ و هنر را عدالت فرهنگی بر مبنای قرار داده است.

وی افزود: دراین راستا برنامه‌ها ی مختلفی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی و نیز وزارت خانه ارائه شده است و استان‌ها نیز مجری این سیاست‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: به همین منظور عدالت فرهنگی و سرانه فرهنگی در دولت مردمی در دستور کار قرار گرفته است و بسته‌هایی را وزیر ارشاد برای تقویت اصحاب فرهنگ و هنر آماده کرده است.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سند توسعه و چشم انداز برای فرهنگ را زودتر آماده کرده است و در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد تقدیم وی شد که در این سند پیش‌بینی آینده زیر ساخت فرهنگی، توسعه مولفه‌های فرهنگی و جایگاه فرهنگ و هنر دیده شده است.

معتمدی با اشاره به اینکه به زودی این سند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد رونمایی می شود، گفت: ما در راستای عدالت فرهنگی، سرانه فرهنگی هم دنبال می‌کنیم و این ماموریت درسالجاری به صورت استانی در حال پیگیری و هماهنگی است.

وی تاکید کرد: هر شهروند در استان اصفهان اعم از عشایری، روستایی و شهری باید دارای سرانه فرهنگی و از عدالت فرهنگی برخوردار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: البته در خصوص هنرمندان و تقویت و رسیدگی به اصحاب فرهنگ و هنر صندوق هنر تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق شارژ ماهانه " هنر کارت" از هنرمندان حمایت می‌کند، افزود: سامانه تحفه و کارا برای دریافت تسهیلات با کار مزد بسیار کم برای اصحاب فرهنگ و هنر و توسعه فعالیت آنان ایجاد شده است.

وی در مورد اینکه سرانه فرهنگی چگونه محاسبه می‌شود، گفت: این امر بستگی به جمعیت هر شهر و روستا دارد و ما باید زیرساخت فرهنگی را توسعه دهیم و سند توسعه استان این امکان را فراهم کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هم اینک به ازای هر پنج هزار نفر یک موسسه فرهنگی و هنری در استان وجود دارد.

وی بیان داشت: ما حدود ۵۰ مولفه فرهنگی تعریف شده از موسسات فرهنگی گرفته تا قرآنی، کانون مساجد تبلیغات وسایر موارد داریم که در سند توسعه تا یک ماه آینده رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما