plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷
کد مطلب : ۱۹۳۹۸

اردوغان فردا به جمهوری آذربایجان می‌رود

رئیس جمهور ترکیه قرار است سه شنبه هفته جاری در سفر به جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاحیه فرودگاه بین المللی فضولی شرکت کند. در آستانه این سفر، تابوشکنی اردوغان با حمایت از حضور "اسرائیل" در مرزهای ایران تعجب برانگیز و قابل تأمل است.
اردوغان فردا به جمهوری آذربایجان می‌رود
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه فردا سه شنبه به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند و قرار است در مراسم افتتاحیه فرودگاه بین المللی فضولی شرکت کرده و سخنرانی کند.

این سومین سفر رئیس جمهور ترکیه به آذربایجان در یک سال اخیر بوده و او پیش از این در ۹ دسامبر ۲۰۲۰ و ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ به این کشور سفر کرده بود.

رجب طیب اردوغان در جریان سفر خود در ۹ دسامبر ۲۰۲۰ که پس از پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ انجام شد، با الهام علی‌اف رئیس جمهور این کشور دیدار و در رژه پیروزی روز ۱۰ دسامبر شرکت کرده بود.

این در حالی است که در آستانه سفر فردای رجب طیب اردوغان، دیروز یکشنبه وی در پاسخ به سوالی درباره اعتراض ایران به نفوذ نظامی و جاسوسی رژیم اسرائیل در جمهوری آذربایجان به ویژه نزدیک مرزهای این کشور و احتمال بحرانی شدن روابط دو کشور گفت: ایران در موقعیتی نیست که بتواند به تقابل با جمهوری آذربایجان به خاطر روابطش با اسرائیل بپردازد؛ شمار شهروندان آذری در ایران مشخص است و باید به این مساله فکر کرد، مساله به این سادگی نیست، آنچه اتفاق افتاد، اشتباه است و به اعتقاد من، دولت جدید ایران، این اشتباه را ادامه نخواهد داد.

گفتنی است؛ علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، درواکنش به اظهارات اردوغان خیلی دقیق و قاطع در توئیتی بدون اشاره به نام رئیس جمهوری ترکیه نوشت: بزرگ‌نمایی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی توسط حاکمی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارد، نشانه قدرت است یا مسلمانی؟! ترس از اقوام، سهم حکومتی است که با داغ و درفش با آنان روبرو می‌شود نه #ایران که گلستانی از اقوام است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما