plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۲۲۱۵۷

رئیس‌ رژیم صهیونیستی برای دیدار اردوغان وارد ترکیه شد

اردوغان: ترکیه آماده همکاری با اسرائیل در زمینه انرژی است
اسحاق هرتزوگ بنا به دعوت رجب طیب اردوغان، در یک سفر رسمی امروز وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد. این اولین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه است. گروههای مقاومت فلسطینی دعوت از هرتزوگ را مایه تاسف و پشت کردن به آرمان های فلسطین دانستند.
رئیس‌ رژیم صهیونیستی برای دیدار اردوغان وارد ترکیه شد
به گزارش ایصال نیوز، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی از امروز مهمان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه بود. این سفر دو روزه اولین سفر رئیس این رژیم اشغالگر به ترکیه از سال 2008 محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت معتقد است سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه نقطه عطفی در روابط تیره طولانی مدت بین آنها خواهد بود و آنکارا آماده همکاری با اسرائیل در بخش انرژی است.

اردوغان پس از گفتگو با هرتزوگ گفت که او رویکرد ترکیه در قبال مسئله فلسطین را به رئیس رژیم صهیونیستی منتقل کرده است.

آناتولی نیز گزارش داد در این دیدار، اردوغان تأکید  کرد: توسعه و تقویت روابط ترکیه و اسرائیل برای ثبات و صلح منطقه و همچنین کشورهای‌مان حائز اهمیت بالایی است.

اردوغان افزود: معتقدم که این سفر تاریخی، یک نقطه عطف جدید در روابط ترکیه و اسرائیل خواهد بود.هدف مشترک‌مان با اسرائیل احیای گفتمان سیاسی بر اساس منافع مشترک و احترام به حساسیت‌های متقابل است.

اردوغان در گفت‌وگو با هرتزوگ، بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و حفظ چشم انداز راه حل دو دولتی تاکید کرد گفت: ما برای موقعیت تاریخی قدس و حفظ هویت مذهبی و قداست مسجدالاقصی اهمیت قائل هستیم و معتقدم که دوره پیش رو فرصت‌های جدیدی را در زمینه همکاری‌‌های منطقه‌ای در روابط دوجانبه به ارمغان خواهد آورد.

اسحاق هرتزوگ نیز گفت: هدف ما ایجاد بستر توسعه روابط دوستانه بین کشورها و مردم‌مان (ترکیه-اسرائیل) است.

گفتنی  است؛  همزمان با ورود رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه مردم این کشور در میدان امینونو در شهر استانبول و به دعوت حزب سعادت در محکومیت این سفر گرد هم آمدند.

جوانان ترک در شهر آنکارا در اعتراض به سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور، پرچم‌های این رژیم را که در برخی خیابان‌های این شهر نصب شده بود، پایین کشیدند.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای از سفر مقامات صهیونیست به کشورهای عربی و اسلامی ابراز نگرانی و تأسف کرد.

جنبش حماس ساعاتی پس از ورود «اسحاق هرتزوگ» به ترکیه، بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «با نگرانی زیاد سفر مقامات و سران رژیم صهیونیستی را به تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی دنبال می کنیم که آخرین مورد آن، سفر "اسحاق هرتزوگ" رئیس این رژیم به تعدادی از کشورهای منطقه است».

حماس در ادامه ضمن ابراز نگرانی از سفر مقامات صهیونیست به کشورهایی که این جنبش آن‌ها را عمق راهبردی مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها خوانده و خواهان آن شده است که به رژیم صهیونیستی فرصتی برای نفوذ به منطقه و به بازیچه گرفتن منافع ملت‌های آن‌ها داده نشود.

جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه‌ای استقبال از اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در ترکیه را محکوم کرد. 

انتهای  پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما