plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۹۰۶۰
شب تاریخی کشتی ایران کامل شد

امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن کشتی جهان شد

امیرحسین زارع کشتی‌گیر جوان و آملی شامگاه یکشنبه با پیروزی قاطع مقابل حریف نامدار گرجستانی شب تاریخی کشتی ایران را کامل کرد.
امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن کشتی جهان شد
به گزارش ایصال نیوز، درحالی که 33 سال از آخرین طلای ایران در سنگین وزن می‌گذشت امیرحسین زارع دیشب با یک کشتی هوشمندانه و فرصت طلبانه با غلبه بر حریف قوی هیکل گرجستانی برای اولین بار به مقام قهرمانی جهان رسید. طلایی که شاید در المپیک او می‌توانست با کمی تجربه بیشتر یا آمادگی بدنی بهتر آن را به دست بیاورد.

این یک کشتی انتقامی برای جوان آملی تیم ما بود که کشتی را از همان ابتدا واکنش‌گرا و سریع شروع کرد. شگردی که در مسابقات قبلی هم آن را نشان داده بود؛ رفتن به پشت حریف در هنگام زیرگیری و خیمه‌های سنگینی که نا را از هر مبارزی می‌گیرد. او خیلی سریع نبض کشتی را در دست گرفته و با خاک کردن حریف و با بیرون بردن حریف از زمین موفق شد، امتیازات خود را لحظه به لحظه افزایش داده و در نهایت با نتیجه 9-2 حریف نامدار گرجستانی خود را شکست بدهد. آن هم در شرایطی که حریف گرجی در ثانیه‌های آخر کشتی بیخیال حمله کردن شد و دیگر نمی‌توانست روی پای خود بایستد.

جالب ترین قسمت نمایش زارع به جز فن رکبی و برهم زدن تعادل حریف، خیمه‌هایی بود که همه را یاد کشتی تاریخی علیرضا سلیمانی مقابل بوریس آمریکایی درفینال 130کیلو در رقابت‌های کشتی جهانی مارتینی در سوئیس، سال 1989 انداخت که یک شب تاریخی را برای ایران رقم زده بود.

البته شاید کار کشتی گیران ایران در امروز تاریخی‌تر از آن روز بود چرا که آنها در تمامی رقابت‌هایی که در اسلو روی تشک رفتند موفق شدند، تا دوطلا و چهار فینالیست برای تیم موفق کشتی آزاد ایران کسب شود.

در پایان کشتی امیرحسین زارع، ابتدا مثل کلین امباپه مقابل دوربین‌ها به شادی پرداخت و زمانی که حریفش را به بیرون مشایعت کرد و از مربی خود تشکر کرد در برگشت با یک پشتک واروی تر و تمیز به همه نشان داد که از چه آمادگی فیزیکی فوق العاده‌ای هم بهره می‌برد.

این طلا ارزشی دوچندان به طلای حسن یزدانی، دیگر کشتی‌گیر کاروان ایران داد که پیش از مسابقه توصیه‌های لازم را به هم استانی جوان‌تر خود کرده بود.

با این طلا مشخص شد که تیم ملی کشتی آزاد ایران با یک برنامه ریزی فوق العاده و با اتکا به فن مربیگری و نحوه اداره از سوی سرمربی و رییس فدراسیون وارد این مسابقات شده و حالا همه به امید قهرمانی پهلوانان ایران هستند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما