plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۹۱۶۵

تاریخ‌سازی فرنگی‌کاران ایران با چهار طلا

پس از طلای میثم دلخانی، محمدرضا گرایی ستاره مسابقات پیکارهای جهانی در مبارزه فینال وزن ۶۷ کیلوگرم، با شکست حریف روسی، چهارمین مدال طلا را برای ایران بدست آورد. تیم ملی کشتی فرنگی با ۴ مدال طلا و ۲ برنز و ۱۴۶ امتیاز نایب قهرمانی پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ شد.
تاریخ‌سازی فرنگی‌کاران ایران با چهار طلا
به گزارش ایصال نیوز، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان که از ۱۵ مهر ماه در نروژ آغاز شد، روز یکشنبه با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مبارزه‌های رده‌بندی و فینال سه وزن پایانی ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم از ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه به وقت تهران در سالن ورزشی جوردال آمفی شهر اُسلو پایتخت نروژ آغاز شد.

گرایی در دیدار فینال به مصاف نظیر عبدالله‌یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه یکبار دیگر با همان آرامش همیشگی و با نمایش گذاشتن فن کمر زیبا در تایم دوم در نهایت موفق شد حریف روسی خود را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد و مدال طلا بگیرد.

این چهارمین طلای تیم ملی در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ است.

فرنگی‌کار شیرازی تیم ملی و قهرمان المپیک پس از استراحت در دور اول در دور دوم در حالی که ۶ بر یک از تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی و با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل این حریف به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر حسرت جعفراف از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه ۶ بر ۶ مقابل راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

همچنین دیشب میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم سومین مدال طلای تیم ملی را در رقابت‌های قهرمانی جهان کسب کرد.

پیش‌تر در پایان مسابقات هفت وزن کشتی فرنگی، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ملی کشتی فرنگی با ۴ مدال طلا و ۲ برنز و ۱۴۶ امتیاز نایب قهرمانی پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ شد. این دومین نایب قهرمانی تیم ملی در مسابقه‌های جهانی است.

به این ترتیب تیم ایران در رده‌بندی تیمی نیز با کسب ۱۴۶ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم‌های روسیه و جمهوری آذربایجان به ترتیب با ۱۵۲ و ۱۰۷ امتیاز اول و سوم شدند.

این برای نخستین مرتبه در تاریخ حضور تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی از ۱۹۶۱ یوکوهامای ژاپن تاکنون است که تیم ملی ضمن داشتن ۴ فینالیست به ۴ مدال طلا نیز دست پیدا می‌کند.

پیش از این هفتاد و سه سال قبل، در سال ۱۹۶۹ ماردل پلاتا (آرژانتین) یک طلا و یک نقره توسط فیروز علیزاده و رحیم علی‌آبادی (مرحوم علیزاده نخستین مدال طلای کشتی فرنگی را گرفت)،

درسال ۲۰۰۵ بوداپست (مجارستان) یک طلا و یک نقره توسط حمید سوریان و علی اشکانی، ۲۰۱۰ مسکو (روسیه) ۲ طلا از سوی حمید سوریان و امیر علی‌اکبری، ۲۰۱۱ استانبول (ترکیه) ۲ طلا از سوی سعید عبدولی و امید نوروزی و یک برنز از سوی بشیر باباجان‌زاده، ۲۰۱۴ تاشکند (ازبکستان) ۲ طلا از سوی حمید سوریان و امید نوروزی و ۲ برنز از سوی افشین بیابانگرد و قاسم رضایی کسب شده بود.

ملی‌پوشان کشتی فرنگی کشورمان از نظر کسب مدال نیز در جهانی ۲۰۲۱ نروژ رکورد شکنی کردند و با کسب ۶ مدال تاریخ‌ساز شدند.

تیم ملی کشتی فرنگی ۲ مرتبه در سال‌های ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک یک طلا و ۳ برنز و در ۲۰۱۴ تاشکند نیز ۴ مدال (۲ طلا و ۲ برنز) کسب کرده بودند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما