plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۹۰۴۵

نفت خام در صنایع اصفهان پالایش و صادر می‌شود

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان از دریافت مجوز برای پالایش نفت خام و صادرات آن توسط صنایع نفتی استان در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد.
نفت خام در صنایع اصفهان پالایش و صادر می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، سیدحسن قاضی عسگر، عصر دیروز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برای فعالان اقتصادی استان در حوزه پالایشگاهی و شیمیایی از وزارت نفت مجوزی دریافت شده است تا نفت خام را دریافت، پالایش و محصولات خود را صادر کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون سه محصول نفتای سبک، حلال کروسین و روغن سنگین مجوز پالایش نفت خام را دریافت کرده‌اند و بازار فروش این محصولات نیز تعیین شده که از آن جمله در حوزه صنایع رنگ و پتروشیمی است.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه در برنامه کاری ما راه‌اندازی سه کارخانه فناوری تعریف شده است، اضافه کرد: یکی از این کارخانه‌ها در خیابان امام خمینی در دست. بهره‌برداری است و ۲ شرکت دیگر را در کارخانه ریسباف و محل سابق نمایشگاه اصفهان در دستور کار قرار دارد.

وی از پالایش نفت خام توسط صنایع نفتی استان را اقدامی شاخص در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری توصیف و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود منابع و ذخایر عظیم نفت خام در کشور و محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه علیه فروش نفت کشور باعث شد تا بدلیل زیرساخت‌های علمی، فنی و صنعتی و تولیدی استان، عملیات پالایش نفت خام در خارج از پالایشگاه‌های دولتی را آغاز کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: آزمون روی مواد اولیه(نفت خام قابل دسترس) و انجام تست‌های آزمایشگاهی روی آن، ساخت پایلوت و تست در مرحله نیم صنعتی و نمونه محصول‌های بدست آمده و ارزیابی کیفی آنها و اقدام به تولید در مقیاس صنعتی و اجرای مقدمات بازاریابی و فروش و تثبیت کیفیت فرآورده های بدست آمده، سه اقدام اولیه برای پالایش نفت خام در راستای تغییر و بومی‌سازی حوزه پالایش است.

وی گفت: این فرایند پژوهشی با هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری، وزارت نفت و مرکز پژوهشی مواد و فرایندهای نفت و گاز "کیمیا الیکای سپنتا" صورت گرفته است.

قاضی عسگر تصریح کرد: این فعالیت‌ها سبب دستیابی به سه محصول میانی و پرکاربرد در صنایع دیگر و پایین دستی با بازده تولید مناسب و انبوه و حجم قابل عرضه در بازارهای داخلی و صادراتی شد که در این زمینه می توان به نفتای سبک، حلال کروسین و روغن سنگین(vr) اشاره کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین به کاهش آمار بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: از پاییز ۹۷ تا بهار ۱۴۰۰ یعنی در مدت چهار سال استان اصفهان با کاهش ۵.۲ درصدی بیکار مواجه شد در حالی که در متوسط کشوری این رقم ۲.۹ درصد بود.

قاضی عسگر، بیشترین میزان اشتغالزایی را در حوزه مصالح ساختمانی، کشاورزی، صنایع نساجی و افزایش سطح گلخانه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: در عرصه بازارهای دیجیتالی، استارت آپ‌ها و بازارهای دیجی کالا که در گذشته ارتباط خوبی وجود نداشت پس از شیوع کرونا رشد قابل ملاحظه‌ای رُخ داد و اشتغالزایی خوبی صورت گرفت.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما