plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۱۸۰۰۸

طالبان شهر زرنج مرکز استان نیمروز را تصرف کرد

منابع خبری افغانستان اعلام کردند گروه طالبان پس از تصرف شهرستان های مهم ولایت نیمروز در مرز با ایران، زرنج مرکز این استان را نیز عصر دیروز جمعه به تصرف خود درآورد.
طالبان شهر زرنج مرکز استان نیمروز را تصرف کرد
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری پژواک افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان استانداری نیمروز در نزدیکی مرز افغانستان و ایران را تصرف کرده اند، اما برخی منابع دیگر گفته اند که شهر زرنج بدون درگیری بدست طالبان سقوط کرده است.

رسانه های اجتماعی افغانستان با نشر ویدئویی اعلام کرد که گروه طالبان با رسیدن به مرکز استان به سراغ زندانیان خود رفته و دروازه زندان را شکسته و همه زندانیان را نیز آزاد کردند.

از استان شبرغان در شمال افغانستان نیز گزارش شده است که گروه طالبان وارد شهر شبرغان شده و برخی ادارات دولتی را تصرف کرده و جنگ به شدت در این شهر ادامه دارد و هواپیماهای دولتی نیز مواضع طالبان را بمباران کرده اند.

گفتنی است، منابع طالبان به رویترز گفته اند که سقوط زرنج روحیه جنجگویان را برای تسخیر دیگر ولایات افزایش داده است. یک فرمانده طالبان نیز به این خبرگزاری گفته است زرنج برای این گروه اهمیت استراتژیک دارد.

رویترز می نویسد در مناطق دیگر کشور نیز طالبان حملات خود را شدت بخشیده و در تلاش هستند مناطق مرزی کشور را تحت کنترل بگیرند.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما