plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۷۶۸۵

مصطفی الکاظمی از شناسایی و دستگیری قاتل شهید هشام الهاشمی خبر داد

نخست وزیر عراق دیروز جمعه از موفقیت نیروهای امنیتی در شناسایی و دستگیری قاتلانِ کارشناس برجسته سیاسی عراق هشام الهاشمی خبر داد. اعترافات متهم «احمد الکنانی» از تلویزیون رسمی عراق پخش شد.
مصطفی الکاظمی از شناسایی و دستگیری قاتل شهید هشام الهاشمی خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عراق(واع) اعلام کرد؛ مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در توئیتی با قدردانی از موفقیت نیروهای امنیتی در شناسایی و دستگیری قاتلان شهید هشام الهاشمی، گفت: «همانطور که به ملت عراق وعده داده بودیم به عهد خود وفا کردیم و قاتلان را دستگیر کردیم» 

سید عمار حکیم نیز با قدردانی از تلاش نیروهای امنیتی در دستگیری متهم ابراز امیدواری کرد در سایر موارد هم قاتلان، مجرمان و مقصران سریعا شناسایی شوند.

 خبرگزاری رسمی العراقیة(واع) روز جمعه جزییات جنایت ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی عراق را منتشر کرد.

احمد الکنانی(زاده 1985م) قاتل هشام الهاشمی اذعان کرد که وابسته به یک گروه قانون شکن است.

وی تصریح کرد که در سال 2007 در پلیس مشغول به کار شد و به عنوان افسر پلیس با درجه ستوان یکم در وزارت کشور فعالیت کرد.

الکنانی درباره جزییات این عملیات گفت: با دو موتورسیکلت و نیز یک خودرو از نوع "کرولا" برای انجام عملیات ترور به حرکت درآمدیم. در گوشه ای از خیابان کنار خانه الهاشمی منتظر ماندیم تا آنکه با خودروی پرادو آمد. من به خودرو تیراندازی کردم. به محض آنکه خودرو توقف کرد. به سمت او رفتم و با سلاح شخصی او را به قتل رساندم.

الهاشمی شامگاه هفتم تیرماه ۹۹ در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه های عراقی باز می گشت، مقابل خانه اش در منطقه «زیونه» بغداد هدف حمله مسلحانه دو موتور سوار قرار گرفت و کشته شد، این حادثه افکار عمومی عراق و جهان عرب را تکان داد.

الهاشمی از کارشناسان و تحلیلگران مطرح مسائل راهبردی و امنیتی بود که دیدگاه های او در محافل رسانه ای و سیاسی عراق مورد توجه قرار می گرفت.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : واع العراقیة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما