plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۱۷۱۰۹

اساتید دانشگاه‌های اصفهان در میان سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۰

اساتید دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و کاشان در میان فهرست ۱۰۰ نفره سرآمدان علمی و ۱۵ نفره سرآمدان علمی جوان کشور قرار گرفتند.
اساتید دانشگاه‌های اصفهان در میان سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۰
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف دستیابی ایران به مرجعیت علمی جهانی، فدراسیون سرآمدان علمی ایران را در سال ۱۳۹۴ راه اندازی کرده است که این فدراسیون سالانه ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی کشور (بدون محدودیت سنی) و ۱۵ نفر از اعضای هیات علمی با سن زیر ۴۵ سال را که دارای دستاوردهای پژوهشی برتر (مطابق آیین نامه فدراسیون) هستند را براساس فعالیت‌های سه ساله منتهی به دوره ارزیابی به عنوان سرآمدان علمی و سرآمدان علمی جوان شناسایی و حمایت می‌کند.
سرآمدان علمی به دو گروه الف و ب تقسیم می‌شوند.

فهرست سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۰ از میان ۴۲ دانشگاه کشور انتخاب شدند که اساتید دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و کاشان در میان ۱۰۰ سرآمد علمی کشور قرار دارند.

تعدادی از اساتید دانشگاه‌های برتر استان اصفهان هر ساله در این فهرست انتخاب می‌شوند و در ارزیابی انتخاب سرآمدان علمی سال ۱۴۰۰، دکتر داود میرزائی- دانشیار گروه ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان، در گروه سرآمدان علمی جوان، دکتر امیر رزمجو- دانشیار گروه زیست فناری دانشگاه اصفهان در گروه الف و دکتر مسعود صلواتی نیاسر - عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در گروه الف، فهرست سرآمدان علمی سال ۱۴۰۰ کشور قرار گرفته اند.

از دانشگاه صنعتی اصفهان نیز یک استاد در گروه الف، و دو استاد در گروه ب، در فهرست سرآمدان علمی سال ۱۴۰۰ کشور انتخاب شدند.

داود میرزائی، دانشیار گروه ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: فدراسیون سرآمدان علمی بر اساس آیین نامه خود اساتید سرآمد را انتخاب می کند که دو شرط لازم و نه کافی برای انتخاب افراد چاپ مقاله در لیست مشخصی از مجلات علمی سطح اول دنیا و سخنرانی در کنگره های علمی بین الملی به عنوان سخنران مدعو است.

وی در توصیه به دانشجویان و جوانان کشور گفت: جوانان باید در زمینه علمی که مورد علاقه آنها است ورود کنند و داشتن علاقه شرط اصلی برای موفقیت در امور پژوهشی است. ضمن اینکه افراد باید خود را به سرچشمه اصلی حوزه علمی مورد علاقه خود متصل کنند، به این معنی که با افراد برجسته حوزه مورد مطالعه خود در دنیا ارتباط گرفته و از راهنمایی اساتید بزرگ استفاده کنند.

این استاد سرآمد علمی کشور افزود: پژوهش زمانی به درستی محقق می شود که مسیر آن از ابتدا به شیوه صحیح انتخاب شود و معتقدم که مهمترین قسمت پژوهش، یادگیری سمت و سوی صحیح انجام آن است که از طریق ارتباط با اساتید برجسته و تلاش و ممارست محقق می شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما