plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۱۷۰۷۸

درخشش انیمیشن هنرمندان نجف آبادی در کرواسی

مدیر دفتر انجمن سینمای جوان نجف‌آباد از کسب رتبۀ نخست جشنوارۀ بین‌المللی انیمیشن کودکان و نوجوانان کرواسی توسط محسن صالحی فرد، برای انیمیشنی به نام «پیکره» خبر داد.
درخشش انیمیشن هنرمندان نجف آبادی در کرواسی
به گزارش ایصال نیوز، طی روزهای گذشته، جایزه رتبۀ نخست جشنوارۀ بین‌المللی انیمیشن کودکان و نوجوانان کرواسی به محسن صالحی فرد برای انیمیشنی به نام «پیکره» که با حمایت دفتر انجمن سینمای جوان نجف‌آباد ساخته‌شده بود، اهداء شد و این، بهانه‌ای شد برای گفت‌وگو با مدیر این دفتر، دربارۀ «پیکره» و البته وضعیت سینما در نجف‌آباد.

فریبا چوپان نژاد، فرایند ساخت انیمشین «پیکره» را این‌گونه شرح داد: نام این اثر ابتدا «مجسمه و مجسمه‌ساز» بود. محسن صالحی فرد، یکی از هنرمندان نجف‌آباد که سال‌ها پیش دورۀ فیلم‌سازی را در دفتر سینمای جوان نجف‌آباد گذرانده بود، طرح آن را در پیچینگ انجمن سینمای جوانان شرکت داد و بعد از بررسی آن در دفتر اصفهان، توسط داوران مورد تائید قرار گرفت.

وی افزود: با شناختی که از توانایی‌های این هنرمند و موسسۀ انیمیشن سازی او داشتیم، به‌عنوان تهیه‌کننده در دفتر انجمن سینمای جوان نجف آباد، حامی ساخت اثرش شدیم و مفتخریم که اعلام کنیم سایر عوامل این انیمیشن نیز نجف‌آبادی هستند؛ از جمله سعید قندهاری، پویا زمانیان، ناصر کبیرزاده، فاطمه پولادچنگ و محمدحسین پورملک.

مدیر دفتر انجمن سینمای جوان نجف‌آباد با اشاره به موضوع پویانمایی «پیکره» تصریح کرد: داستان این پویانمایی، دربارۀ مجسمه‌سازی است که حین کار متوجه می‌شود یکی از مجسمه‌های او جان گرفته. او با این شخصیت ارتباط برقرار می‌کند، اما ازیک‌طرف نیز ناچار است که خمیر مجسمه را در کوره بپزد.

چوپان نژاد یادآور شد: متأسفانه این انیمیشن سال گذشته به جشنواره فیلم کوتاه تهران نرسید، اما به همت کارگردان، به چندین جشنواره فرستاده‌شده و کسب رتبۀ اول دوازدهمین دوره از جشنوارۀ بین‌المللی انیمیشن کودکان و نوجوانان کرواسی، نخستین ثمرۀ حضور آن در جشنواره‌های معتبر خارجی بوده است.

وی، زبان انیمیشن را زبانی جهانی دانست که هم کودکان و هم بزرگ‌سالان را به خود جذب می‌کند و پیشنهاد داد در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تجمع یک گروه برای ساخت فیلم خطر ابتلا را به همراه دارد، از ساخت انیمیشن حمایت بیشتری شود.

مدیر دفتر انجمن سینمای جوان نجف‌آباد خاطر نشان کرد: شهر نجف‌آباد استعدادهای زیادی در حوزۀ سینما دارد و دفتر انجمن سینمای جوانان آن نیز سال گذشته در بحث آموزش و تولید فیلم‌های پایان دورۀ فیلم‌سازی رتبۀ اول کشور را از طرف معاونت آموزش انجمن سینمای جوانان کشور دریافت کرد، اما متأسفانه آن‌طور که بایدوشاید حمایتی از آن نمی شود.

خانم چوپان نژاد که این روزها مراحل تصویربرداری فیلم کوتاه داستانی خود با نام «هستم اگر نیستم» را به پایان رسانده، گفت: سلمان باهنر، یکی دیگر از هنرمندان نجف‌آباد کارگاه انیمیشنی را در شهر برپا کرده بود و محصول این کارگاه اثری شد که در جشنواره‌های مختلف درخشید، اما در نهایت، به دلیل فقدان حمایت ناچار شد کارگاه خود را تعطیل کند. امیدوارم این اتفاق برای محسن صالحی فرد، که جایزه بزرگ جشنوارۀ کرواسی را برای ایران به ارمغان آورد و همچنین دیگر هنرمندان با استعداد نجف‌آباد تکرار نشود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما