plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۶۸۸۹
در آیین افتتاح ندامتگاه کاشان

استاندار اصفهان: جایگاه نظام را با موضع‌گیری‌های ناپخته خدشه‌دار نکنیم

امام خمینی مرتبه انسان و انسانیت را برای همه آزادگان دنیا زنده کردند
استاندار اصفهان با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و شهیدان قیام ۱۵ خرداد گفت: انتخابات، بهار احزاب سیاسی است و هیچ فرد عاقلی بهارش را به خزان تبدیل نمی‌کند، نباید با برخی موضع‌گیری‌های ناپخته، اهمیت و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه‌دار شود.
استاندار اصفهان: جایگاه نظام را با موضع‌گیری‌های ناپخته خدشه‌دار نکنیم
به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح ندامتگاه کاشان با اشاره به در پیش بودن انتتخابات ۲۸ خرداد افزود: سلیقه‌های متفاوت از نعمت‌های خداوند متعال است و در جمع بزرگی مانند یک خانواده، هر چند اختلاف‌هایی به وجود می‌آید اما هیچگاه قهر صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات امتحان بزرگ برای مردم محسوب می‌شود، ادامه داد: در این خصوص، بحث نظام، انقلاب و وظیفه ما در مقابل امام (ره)، انقلاب و شهیدان مطرح است و نباید در آن تجدید یا مردود شویم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند انقلاب را بیمه کند و اثربخشی خود را در معادلات داخلی و خارجی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی روز به روز قدرتش را به دنیا نشان می‌دهد، ادامه داد: مسوولان ارشد رژیم صهیونیستی ترسیده اند که کابینه نتانیاهو از سر دیوانگی دست به اقدامی بزند و به همین دلیل جو بایدن رییس جمهوری آمریکا او را فرا خوانده و گفت‌وگو کرده است.

رضایی با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به گفته نوبخت، در حالی که هنوز برجام انجام نشده، بسیاری از کشورها برای مذاکره صف بسته‌اند و حضور نظام جمهوری اسلامی به عنوان قدرت مقتدر در منطقه غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط دشوار تحریم و شیوع کرونا با تدبیر و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقدام‌های بزرگ و موثری انجام داده است و نبایدبا برخی اظهار نظرها، انسانیت خود را زیر سووال ببریم.

رضایی تصریح کرد: اگر فردی در شورای شهر احراز صلاحیت نشده باید با بزرگواری و سعه صدر مسایل کلی را در نظر بگیرد و نباید این مسایل صرف موارد جزیی شود. سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان در بخش دیگری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اظهار داشت: امام خمینی (ره) مرتبه انسان و انسانیت را نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای همه آزادگان دنیا زنده کردند؛ همچنین بحث استقلال، آزادی و هویت را نه تنها فقط در ایران، بلکه در کرسی‌های آزاداندیشی دنیا بار دیگر احیا کردند.

رضایی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن موضوع کرونا از سوی مسوولان کاشان، افزود: فرماندار و دیگر اعضای کمیته مقابله با کرونا بر مسایل مرتبط نظارت جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عادی‌انگاری کرونا یکی از خطرهای برزگ در جامعه است و نباید پدیده مهم انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد، یادآور شد: روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و چند روز پیش هم مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

استاندار اصفهان با اشاره به بحث کرامت انسان‌ها و حق و حقوق زندانیان و خانواده‌هایشان تصریح کرد: باید زمینه ایاب و ذهاب مناسب، آرامش و آسایش خانواده‌های زندانیان در زمان ملاقات آنان فراهم شود. وی پیشنهاد داد تا حد ممکن مجازات جایگزین برای زندانیان لحاظ و زمینه بازگشت آنان به زندگی باکرامت‌ فراهم شود.

گفتنی است، ندامتگاه جدید کاشان در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم کاشان – قم، بعد از شهرک صنعتی جنب زیارتگاه بی بی زینب در روستای یزدل ساخته شده است. یزدل روستایی در دهستان سفیددشت از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان ایران است.

در آیین افتتاح ندامتگاه کاشان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه امام جمعه کاشان، علی‌اکبر مرتضایی فرماندار ویژه این شهرستان، مدیران کل زندان‌ها و دادگستری استان اصفهان و جمعی دیگر از مسوولان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز حضور داشتند. شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما