کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین افتتاح ندامتگاه کاشان

استاندار اصفهان: جایگاه نظام را با موضع‌گیری‌های ناپخته خدشه‌دار نکنیم

امام خمینی مرتبه انسان و انسانیت را برای همه آزادگان دنیا زنده کردند

ایرنا , 13 خرداد 1400 ساعت 10:21

استاندار اصفهان با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و شهیدان قیام ۱۵ خرداد گفت: انتخابات، بهار احزاب سیاسی است و هیچ فرد عاقلی بهارش را به خزان تبدیل نمی‌کند، نباید با برخی موضع‌گیری‌های ناپخته، اهمیت و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه‌دار شود.


به گزارش ایصال نیوز، عباس رضایی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح ندامتگاه کاشان با اشاره به در پیش بودن انتتخابات ۲۸ خرداد افزود: سلیقه‌های متفاوت از نعمت‌های خداوند متعال است و در جمع بزرگی مانند یک خانواده، هر چند اختلاف‌هایی به وجود می‌آید اما هیچگاه قهر صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات امتحان بزرگ برای مردم محسوب می‌شود، ادامه داد: در این خصوص، بحث نظام، انقلاب و وظیفه ما در مقابل امام (ره)، انقلاب و شهیدان مطرح است و نباید در آن تجدید یا مردود شویم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند انقلاب را بیمه کند و اثربخشی خود را در معادلات داخلی و خارجی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی روز به روز قدرتش را به دنیا نشان می‌دهد، ادامه داد: مسوولان ارشد رژیم صهیونیستی ترسیده اند که کابینه نتانیاهو از سر دیوانگی دست به اقدامی بزند و به همین دلیل جو بایدن رییس جمهوری آمریکا او را فرا خوانده و گفت‌وگو کرده است.

رضایی با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به گفته نوبخت، در حالی که هنوز برجام انجام نشده، بسیاری از کشورها برای مذاکره صف بسته‌اند و حضور نظام جمهوری اسلامی به عنوان قدرت مقتدر در منطقه غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط دشوار تحریم و شیوع کرونا با تدبیر و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقدام‌های بزرگ و موثری انجام داده است و نبایدبا برخی اظهار نظرها، انسانیت خود را زیر سووال ببریم.

رضایی تصریح کرد: اگر فردی در شورای شهر احراز صلاحیت نشده باید با بزرگواری و سعه صدر مسایل کلی را در نظر بگیرد و نباید این مسایل صرف موارد جزیی شود. سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان در بخش دیگری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اظهار داشت: امام خمینی (ره) مرتبه انسان و انسانیت را نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای همه آزادگان دنیا زنده کردند؛ همچنین بحث استقلال، آزادی و هویت را نه تنها فقط در ایران، بلکه در کرسی‌های آزاداندیشی دنیا بار دیگر احیا کردند.

رضایی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن موضوع کرونا از سوی مسوولان کاشان، افزود: فرماندار و دیگر اعضای کمیته مقابله با کرونا بر مسایل مرتبط نظارت جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عادی‌انگاری کرونا یکی از خطرهای برزگ در جامعه است و نباید پدیده مهم انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد، یادآور شد: روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و چند روز پیش هم مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

استاندار اصفهان با اشاره به بحث کرامت انسان‌ها و حق و حقوق زندانیان و خانواده‌هایشان تصریح کرد: باید زمینه ایاب و ذهاب مناسب، آرامش و آسایش خانواده‌های زندانیان در زمان ملاقات آنان فراهم شود. وی پیشنهاد داد تا حد ممکن مجازات جایگزین برای زندانیان لحاظ و زمینه بازگشت آنان به زندگی باکرامت‌ فراهم شود.

گفتنی است، ندامتگاه جدید کاشان در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم کاشان – قم، بعد از شهرک صنعتی جنب زیارتگاه بی بی زینب در روستای یزدل ساخته شده است. یزدل روستایی در دهستان سفیددشت از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان ایران است.

در آیین افتتاح ندامتگاه کاشان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه امام جمعه کاشان، علی‌اکبر مرتضایی فرماندار ویژه این شهرستان، مدیران کل زندان‌ها و دادگستری استان اصفهان و جمعی دیگر از مسوولان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز حضور داشتند. شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 16889

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/16889/استاندار-اصفهان-جایگاه-نظام-موضع-گیری-های-ناپخته-خدشه-دار-نکنیم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir