plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۶۳۷۵
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

آمار ابتلا به کرونا در اصفهان با شیب ملایم در حال کاهش است

تغییر رنگ بندی شهرستان ها همزمان با کاهش آمار
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار ابتلا و بستری بیماران کووید -۱۹ در استان با شیب کُند و ملایم در حال کاهش است اما با توجه به شناسایی انواع ویروس‌های جهش یافته کرونا، از مردم می‌خواهیم تا همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند.
آمار ابتلا به کرونا در اصفهان با شیب ملایم در حال کاهش است
به گزارش ایصال نیوز، آرش نجیمی عصر چهارشنبه در گفتگویی افزود: آمار ابتلا و بستری کرونا در استان از یک هفته گذشته با شیب ملایم در حال کاهش است اما هنوز بیش از ۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و باید مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از صعودی شدن آمار انجام شود.

وی با بیان اینکه رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ نیز از ۲ روز گذشته تغییر کرد و بیشتر شهرستان ها از وضعیت قرمز و بسیار پرخطر خارج شدند، اظهار داشت: این تغییر وضعیت نباید به ایجاد خوش خیالی در مردم منجر شود و تصور کنند که شیوع کرونا تمام شده است.

نجیمی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی بویژه در واحدهای صنفی که با نارنجی شدن وضعیت شهرها می‌توانند فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون درصد بسیار کمی از آحاد جامعه واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پیش‌بینی می‌شود که واکسیناسیون عمومی به تابستان برسد به همین دلیل همچنان باید دستورهای بهداشتی را رعایت کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: هنوز برخی از جنبه‌های انتقال ویروس کرونا و میزان ایمنی افرادی که واکسن را دریافت کرده اند بطور کامل مشخص نیست بنابراین از مردم می خواهیم که به رعایت موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شست وشوی مداوم دست‌ها و عدم تجمع پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان در هفته گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ درصد بود، گفت: در شبانه روز گذشته از ۲ هزار و ۳۶ نمونه آزمایش کرونا ۳۷ درصد مثبت بود و ۷۶۹ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ شناسایی شدند.

نجیمی با بیان اینکه امروز ۲۳۹ بیمار جدید دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: در زمان حاضر ۲ هزار و ۲۲۵ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۳۸۹ نفرشان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی، تعداد موارد فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته را ۲۷ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۸ نفر از جان‌باختگان دارای تست مثبت قطعی کرونا بودند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، سه شهرستان آران و بیدگل، دهاقان و خمینی‌شهر در استان اصفهان در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، ۲ شهرستان خور و بیابانک و بویین میاندشت در وضعیت زرد(خطر متوسط ) و ۱۹ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید -۱۹ از اسفند سال ۹۸ در کشورمان شیوع یافت و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۹۱ هزار نفر به آن مبتلا شده و بیش از ۷۳ هزار نفر جان باخته اند.

در زمان حاضر ۱۰۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافرت «از» و «به» شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما