plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۵۲۹۸

آمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۱۱۷ میلیون نفر عبور کرد

همزمان با عبور تعداد مبتلایان جهانی ویروس کرونا از صد و هفده میلیون نفر، شمار جان باختگان بر اثر این بیماری نیز به دو میلیون و ششصد هزار تن نزدیک شد. روند واکسیناسیون کرونا در کشورهای جهان با سرعت ادامه دارد
آمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۱۱۷ میلیون نفر عبور کرد
به گزارش ایصال نیوز، آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند بامداد یکشنبه از ۱۱۷ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا بامداد امروز ۱۷ اسفندماه ۱۱۷ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۰۲ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۹۸۱ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل اما بیش از ۹۲ میلیون و ۶۳۳ هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با ۲۹ میلیون و ۶۵۳ هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با ۵۳۷هزار و ۱۱۷ جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۵.۳۵ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است.

بعد از آمریکا، هند با حدود ۹.۵۹ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا یازده میلیون و دویست هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با نزدیک به یازده میلیون مبتلا یعنی ۹.۳۶ درصد کل بیماران، قرار دارد.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی و چهار میلیون مبتلا و تقریبا ۷۷۵ هزار فوتی، و قاره اروپا با سی و پنج میلیون مورد ابتلا و ۸۳۳ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، براساس گزارش بلومبرگ، روند واکسیناسیون کرونا در کشورهای جهان با سرعت ادامه دارد و آمریکا با تزریق دوز اول بیش از 73 میلیون نفر در صدر کشورهایی است که جمعیت بیشتری را علیه کووید 19 واکسینه کرده اند.در خاورمیانه امارات بیش از 68 درصد جمعیت خود را واکسینه کرد است.

در ایران تاکنون بیش از چند ده هزار نفر از کادر درمان واکسینه شده اند و برنامه واکسیناسیون عمومی از هفته های آینده با اولویت سالمندان آغاز خواهد شد. بهداشت جهانی تاکید دارد برای مهار شیوع کرونا، روند واکسیناسیون باید توسط کشورها به سرعت گسترش یابد.

انتهای پیام/*
 
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما