plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۴۴۴۹

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ نفر فراتر رفت

برای کنترل شیوع کرونا برنامه واکسیناسیون جهانی گسترش می یابد
پس از گذشت حدود یکسال از شیوع ویروس کرونا درجهان، اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از یکصد میلیون نفر گذشت. سازمان جهانی بهداشت همچنان بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همزمان با انجام گسترده واکسیناسیون تاکید دارد.
شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ نفر فراتر رفت
به گزارش ایصال نیوز، بنابر اطلاعات آماری تارنمای خبری «ورلدومترز دات اینفو» (worldometers.info) هم اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹، تا بامداد امروز سه شنبه، به ۱۰۰ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۵۱۷ نفر رسید.

بنابراین گزارش از این تعداد نیز تاکنون دو میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۶۱ نفر نیز جان باخته اند.

دراین میان آمریکا با بیش از ۲۵ میلیون و ۸۰۰هزار مبتلا و بیش از ۴۳۱ جان باخته، کانون انتشار این ویروس درجهان شناخته می شود.

کشورهای انگلیس و فرانسه نیز به ترتیب با بیش از سه میلیون و ۶۶۹ هزار مبتلا و سه میلیون و ۵۷هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا بالاترین میزان ابتلا به این بیماری در قاره اروپا را دارا هستند.

شمار جان باختگان در انگلیس نیز از ۹۸ هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت همچنان بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، بهداشت فردی و عمومی همزمان با انجام گسترده واکسیناسیون تاکید دارد.

گفتنی است؛ واکسیناسیون همگانی در برابر کروناویروس نیز با واکسن‌های تاییدشده فعلی در بیش از ۴۰ کشور جهان آغاز شده است، اما میزان پیشرفت‌ کشورها در این باره یکسان نبوده است.

بیشترین واکسن‌هایی که در جهان تا به حال مورد استفاده قرار گرفته‌اند، واکسن‌های فایزر/بیونتک و مدرنا و نیز واکسن های تایید شده چینی، روسی و سوئدی هستند که باید در دو دوز با فاصله چند هفته تزریق شوند.

کواکس، این هفته اعلام کرد ۶ میلیارد دلار اعتبار برای خرید و توزیع واکسن در ۹۲ کشور در حال توسعه که توانایی خرید واکسن را ندارند، به دست آورده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما